پریز برق هوشمند | معرفی و قیمت پریز هوشمند

فهرست مطالب و عناوین
پریز برق هوشمند چیست؟

پریز هوشمند پریزی‌ست که به شما قابلیت کنترل و برنامه ریزی قطع و وصل جریان پریز از هر جای دنیا و مانیتورینگ جریان مصرفی را می‌دهد. در این مقاله علاوه بر معرفی پریز برق هوشمند نحوه‌ی استعلام قیمت پریز هوشمند را نیز قرار داده‌ایم. پس همراه ما باشید.

 

استعلام قیمت پریز هوشمند

شرکت خانه هوشمند کوباکو به عنوان اولین شرکت تولیدکننده‌ی تجهیزات هوشمندسازی در ایران، کلید و پریزهای هوشمند خود را با ظاهری زیبا و جذاب و یکپارچه با سیستم هوشمندسازی اختصاصی کوباکو، بر بستر سیم کشی سنتی و هوشمند ارائه می‌کند.

برای استعلام قیمت پریز هوشمند و مشاوره‌ی رایگان هوشمند سازی، کافی ست با تلفن 02188850534 تماس بگیرید و یا درخواست خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

پریز برق هوشمند و صرفه جویی در زمان

کاربردهای متنوعی از پریز هوشمند به واسطه‌ی اتصال دستگاههای مختلف برقی می توان داشت. در ادامه، به بررسی این که مزایای پریز برق هوشمند چیست می پردازیم.

اگر شما هم اصطلاحاً دقیقه نودی باشید، احتمالا از این آپشن استقبال می‌کنید!

به طور مثال، چایی ساز را به پریز هوشمندی که در آشپزخانه در نظر گرفتیم می زنیم و تنظیم می کنیم. چند دقیقه پیش از بیدار شدنمان از خواب، برق پریز فعال شود تا بتوانیم 5 دقیقه دیرتر ساعت را برای بیدار شدن کوک کنیم.

یا هنگام برگشت به منزل پریز برق هوشمند مربوط به قهوه ساز را به وسیله اپلیکیشن موبایل هوشمند خود روشن می کنیم.

 

 

کاربری محافظتی و امنیتی

همچنین از منظر سیستم امنیتی نیز می توان به پریز برق هوشمند نگاه کرد. به طور مثال هنگام خروج از منزل با انتخاب سناریوی خروج، برق پشت تمامی پریزهای برق هوشمند قطع می شود و دیگر نگران به برق بودن وسایل مثل اتو و… نیستیم.

حتی در غیر این صورت نیز از بیرون از منزل به وسیله‌ی اپلیکیشن موبایل هم می توانیم وضعیت پریزها را بررسی و در صورت نیاز، آن‌ها را قطع کنیم.

همچنین اگر دستگاه‌های شارژی مثل تبلت و موبایل را به پریز زده ایم، می توانیم بر اساس تایمر، تنها به مدت 2 ساعت آن‌ها شارژ کنیم تا آسیبی نرسد.

 

یکی دیگر از کاربردهای مهم امنیتی پریزهای برق هوشمند، محافظت از کودک است. می توانیم پریز برق اتاق کودک را صرفاً در مواقع لزوم فعال کنیم. یا زمانی که مهمان کودک در منزل داریم، برق تمامی پریزها را قطع کنیم.

 

حالا که صحبت از فرزندان نازنین شد، خوب است به این کاربرد هم اشاره کنیم که پریز کنسول بازی را می توانیم از ساعت خاصی به بعد طبق زمانبندی غیر فعال کنیم!

 

مدیریت مصرف دستگاه‌ها

با استفاده از پریز های هوشمند می توانیم میزان مصرف دستگاه های متصل به آن ها را رصد کرده و کنترل کنیم. به ویژه میتوانیم میزان مصرف هر یک از دستگاه ها را مدیریت کنیم و در صورت استفاده از برق اضطراری (UPS) و مصرف بیش از حد برق، آن دستگاه را به طور اتوماتیک قطع کنیم یا به مصرف کننده ی جدیدی برق داده نشود تا دستگاههای مهم تر مدت بیشتری دارای برق باقی بمانند.

 

خاطرنشان می کنیم در خانه هوشمند کوباکو تمامی امکانات فوق قابل اجرا و پیاده سازی است و برای مشاوره، کافی‌ست با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

ضمن اینکه نیاز به پریز برق خاصی در خانه نیست و هر پریز از هر برندی در حالت هوشمند سازی سیمی قابل هوشمند شدن است.

 

انواع پریز برق هوشمند

همانند سایر امکانات هوشمند سازی، پریز برق هوشمند نیز در هوشمند سازی سیمی و بی سیم متفاوت اجرا می شود.

در خانه هوشمند سیمی میتوانیم از یک کانال ماژول خروجی استفاده کنیم و با فعال شدن رله به پریز مورد نظر جریان برق برسانیم.

در حالت هوشمند سازی بی سیم در واقع یک رابط روی پریز برقی که با سیم کشی سنتی اجرا شده نصب می‌شود و وسایل مصرفی برقی به آن رابط متصل می‌شوند که به این طریق، با ارسال فرمان/دستور به آن رابط، به طور بی سیم جریان را (به وسیله‌ی رله‌ی داخل آن رابط) قطع و وصل می کنیم.

از نگاهی دیگر، پریز در خانه هوشمند بی سیم جزو لوازم خانگی محسوب می شود و قابل جابه جایی نیز هست که شاید دوام و ماندگاری پریز هوشمند را، برای ساختمانی که بناست چند ده سال عمر کند، به چالش بکشد.

 

قیمت پریزهای هوشمند

با توجه به مطالب بالا دیدیم که در دو روش هوشمند سازی سیمی و بی سیم میتوانیم پریز برق هوشمند را پیاده سازی کنیم. البته که قیمت تمام شده در هر دو حالت متفاوت است.

در حالت سیمی یک کانال از ماژول خروجی را استفاده کردیم؛ بنابراین بسته به قیمت ماژول و آن هم بسته به برندی که مورد استفاده است، قیمت تغییر می کند. ضمن اینکه ماژول خروجی در هر برندی دارای تعداد کانال های متفاوت است.

اما در حالت سیمی حساب و کتاب راحت انجام می‌شود؛ چون به ازای هر پریز هوشمند، به یک رابط نیاز داریم که در برندهای مختلف با قیمت های متنوع می بینیم. البته در این حالت هم رابط هایی با چند خروجی – مثل سه راهی خودمان – وجود دارد.

 

پس کلید هوشمند چطور؟

از بحث فنی که بگذریم، به لحاظ ظاهری در یک خانه وقتی داریم برای پریز تصمیم می‌گیریم، باید تکلیف کلیدها را هم مشخص کنیم. (اگر می‌خواهید با کلیدهای هوشمند بیشتر آشنا شوید، اینجا کلیک کنید.) در حالت هوشمندسازی بی‌سیم (Wi-Fi) چون یک رابط روی پریز نصب می شود، شاید زیاد جای بررسی به لحاظ ست کردن با کلیدها نباشد.

در واقع خود فریم پریز در این حالت موجود بوده و احتمالا با کلیدها ست است که در واقع شاید عیبی بر پریز هوشمند بی سیم تلقی شود.

 

پریز برق شیشه ای در واقع همان مکانیزم پریز معمول را دارد که قاب دور از جنس شیشه ای جلوه ای لوکس به آن بخشیده است.

 

اما در حالت سیمی، از هر پریزی که موجود در بازار باشد قابل استفاده خواهد بود و از آنجا که یکی از ارزش افزوده های هوشمندسازی خانه، زیبایی آن است، بعضی از سلایق از پریز های شیشه ای همجنس و همرنگ با کلیدهای شیشه ای استفاده می‌کنند که هزینه‌ی بیشتری نسبت به پریز های معمول خواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.