سیستم اعلام حریق هوشمند

فهرست مطالب و عناوین
سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم های اعلام حریق متنوعی در بازار در قالب برند های مختلف موجود هستند که به صورت متعارف یا آدرس پذیر اجرا می شوند. در این مقاله به سیستم اعلام حریق هوشمند و اهمیت نقش سیستم های اعلام حریق در ارتباط با دیگر سیستم های امنیتی-تأسیساتی ساختمان می پردازیم.

 

خدمات و تجهیزات هوشمند کوباکو + استعلام قیمت

شرکت تولیدی خانه هوشمند کوباکو از سال 1388 به عنوان اولین تولیدکننده‌ی تجهیزات هوشمند سازی در ایران شروع به فعالیت کرده و در این سالها بیش از 3000 پروژه توسط این شرکت هوشمند سازی شده است.

حسگر تشخیص مونواکسیدکربن و دود تعبیه شده در ماژول هوم سنتر و همچنین امکان قطع کردن جریان گاز توسط شیر برقی گاز هوشمند بخشی از امکانات مربوط به سیستم اعلام حریق و جلوگیری از آسیب به خانه و اموال شخصی شماست که در کوباکو، امکان کنترل و استفاده از آن به صورت یکپارچه با سیستم های هوشمند را برای شما فراهم کرده ایم.

برای استعلام قیمت کافی ست با تلفن 02188850534 تماس گرفته و یا از طریق فرم زیر، درخواست خود را ارسال کنید تا کارشناسان کوباکو در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق هوشمند یکی از نیازهای اساسی یک ساختمان است که در زیرساخت اجرایی آن، ارتباط مستقیمی با درست کار کردن سیستم های سیستم‌های شبکه‌ی گاز، آب، برق و دزدگیرهای نقاط مختلف ساختمان وجود دارد.

بنابراین دامنه‌ی عملکرد یک سیستم اعلام حریق، عملاً فقط محدود به اعلام حریق و هشدارهای مربوط به آن نمی شود و کل امنیت تأسیساتی و فیزیکی خانه را تأمین می کند.

 

 

تفاوت اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر

اگر بخواهیم به طور خلاصه بررسی کنیم، در سیستم متعارف، تجهیزات به صورت ستاره ای به هم متصل می‌شوند و نهایتاً فقط زون بندی می‌توان انجام داد؛ اما در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر، تجهیزات در یک حلقه قرار می‌گیرند و هر تجهیز، دارای آدرس در شبکه است و نهایتاً موقع حادثه، محل دقیق را شناسایی می‌کند.

 

سیستم اعلام حریق هوشمند سیستم اطفاء حریق هوشمند

 

عملکرد سیستم اعلام حریق

و اما مطلب اینجاست که اگر شما در خانه یا پروژه خود (با توجه به قوانین امروز شهرسازی) نیاز به اجرای پروتکل اعلام حریق مجزا دارای مجوز سازمان آتش نشانی نداشته باشید، می توانید کاربری اعلام حریق در سیستم خانه هوشمند خود را با اضافه کردن سنسور دما و حرارت و سنسور دود نیز داشته باشید.

حال با توجه به قوانین و ضوابط می بایست در اغلب ساختمان ها سیستم اعلام حریق مجزا (متعارف یا آدرس پذیر ) پیاده سازی شود. البته در این صورت می توانیم در اجرای هوشمند سازی نیز از سنسورها و آژیر و سیستم پیامک و… برای اطلاع رسانی به طور موازی استفاده کنیم و یا از طریق گرفتن دستور از خروجی سیستم اعلام حریق، اقدامات لازم را توسط سیستم خانه هوشمند صورت دهیم.

نکته‌ی جالب توجه اینکه با یکپارچه شدن اعلام حریق با سایر امکانات سیستم خانه هوشمند می توانیم عملکردهای متنوعی در هنگام حادثه داشته باشیم که در زیر چند نمونه را می‌بینیم:

  1. قطع کردن گاز ورودی منزل بوسیله شیر برقی قطع کن گاز
  2. اعلام هشدار روی پنل‌های داخل واحد و روی گوشی های موبایل از طریق اپلیکیشن کنترل خانه هوشمند و یا پیام کوتاه
  3. قطع برق ورودی ساختمان برای جلوگیری از خاموش و روشن کردن لامپ
  4. باز کردن درب ها و کرکره های برقی
  5. خاموش کردن تهویه و سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند ساختمان
  6. سایر موارد لازم طبق نظر ساکنین و کارفرمای پروژه

 

قیمت سیستم اعلام حریق هوشمند

قیمت انواع سیستم های اعلام حریق طبیعتاً بسته به کیفیت و برند های مختلف متنوع است؛ ولی عموماً تجهیزات سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر از متعارف گران تر هستند.

نصب سیستم متعارف به دلیل نوع سیم‌کشی، هزینه بیشتری خواهد داشت. از طرفی نوع عملکرد اعلام حریق آدرس پذیر نهایتاً در زمان حادثه، منجر به کاهش هزینه های بعدی خواهد شد.

 

 

یکپارچه سازی خانه هوشمند با سیستم اعلام حریق

بعد از مقایسه این دو نوع پروتکل اعلام حریق، در نهایت به روش سوم می‌رسیم که یکپارچه کردن این سیستم با سیستم خانه هوشمند است. این موضوع باعث کاهش هزینه و حذف یک سری از تجهیزات موازی و احتمالا سیم‌کشی‌های اضافه خواهد شد.

در واقع، هزینه‌ی پروتکل اعلام حریق، در داخل خانه هوشمند قرار خواهد گرفت؛ ضمن این که همزمان باعث افزایش کارایی سیستم نیز خواهد شد.

 

برخی از مزایای اعلام حریق خانه هوشمند

همان‌طور که قبلاً گفتید، مزیت اصلی سیستم اعلام حریق در خانه هوشمند این است که به اپلیکیشن کنترل خانه هوشمند در تلفن همراه شما متصل می شود. اگر این سیستم روزی دود یا مونوکسید کربن را تشخیص دهد، حتی زمانی که دور از خانه هستید، اعلان مربوط به آن را دریافت خواهید کرد و می توانید بلافاصله با آتش نشانی تماس بگیرید و خانه و وسایل شخصی خود را نجات دهید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های شناساگرها{حسگرها}ی دود و مونواکسیدکربن، این است که می توانند بین بخار پخت و پز، بخار آب و آتش واقعی تمایز قائل شوند. به همین دلیل، از اعلام حریق‌های کاذب تا حد ممکن جلوگیری شده و تجربه‌ی بهتری از استفاده از این سیستم نصیب شما می‌گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه تا پیش از پایان سال 1402 بهره‌مند شوید.