افزایش ناگهانی قیمت دوربین هوشمند گوگل نست

فهرست مطالب و عناوین
افزایش ناگهانی قیمت دوربین هوشمند گوگل نست

اگر بخواهید به تمام ویژگی‌های امنیتی دوربین‌های Google’s Nest دسترسی داشته باشید، باید بدانید که اشتراک تجهیزات هوشمندسازی این سرویس بسیار گران‌تر شده‌ و به زودی تا 33 درصد افزایش می‌یابد که با توجه به وضعیت دلار در بازار جهانی و به خصوص ایران، به هیچ وجه خبر خوشایندی نیست…. با تحلیل خبر افزایش ناگهانی قیمت دوربین هوشمند گوگل نست همراه مجله‌ی کوباکو باشید.

 

افزایش قیمت دوربین هوشمند گوگل نست

به گزارش 9to5Google، اشتراک‌های Nest Aware و Nest Aware Plus (دو سرویس ابری گوگل برای ضبط ویدیوهای دوربینهای نست) هر دو افزایش قیمتی نزدیک به 33 درصد دارند که می‌تواند شما را به فکر وادار کند که آیا پرداخت این مبلغ برای مزایایی که به ارمغان می‌آورد، از جمله تاریخچه‌های ویدیوی ابری و هشدارهای هوشمند، معقولانه‌ست یا خیر.

در ایالات متحده، اشتراک اولیه Nest Aware اکنون 8 دلار در ماه یا 80 دلار در سال (400 هزار تا 4 میلیون تومان) هزینه خواهد داشت که نسبت به 6 دلار در ماه قبلی / قیمت سالانه 60 دلار (300 هزار تا 3 میلیون تومان) بسیار جهشی و به طور عجیبی دقیقاً 33 درصد افزوده بر مبلغ اولیه است.

 

تصویری از رابط کاربری سیستم دوربین هوشمند گوگل نست
پنل دوربین هوشمند گوگل نست

 

در ضمن، اگر از سرویس Nest Aware Plus انتظار دارید که به جای 30 روز، 60 روز سابقه ویدیویی در اختیار شما قرار دهد، اکنون باید 15 دلار در ماه یا 150 دلار در سال (750 هزار تا 7.5 میلیون تومان) هزینه بپردازید که این سرویس نیز 25 درصد افزایش قیمت داشته است.

در حالی که گوگل تاکنون فقط به مشتریان آمریکایی خود در مورد تغییرات قیمت دوربین هوشمند گوگل نست اطلاع داده است، اما احتمالاً این تغییرات در مناطق دیگر نیز به زودی رخ می‌دهند و باید دید که پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

معرفی دوربین هوشمند گوگل نست

Google Nest خط تولیدی آمریکایی شامل محصولات خانه هوشمند مثل بلندگوهای هوشمند، نمایشگرهای هوشمند، دستگاه‌های تهویه مطبوع، ترموستات‌ها، مسیریاب‌ها و سیستم‌های امنیتی از جمله زنگ‌های هوشمند، دوربین‌ها و قفل‌های هوشمند است.

نام تجاری Nest در اصل متعلق به Nest Labs بود که توسط مهندسان سابق اپل یعنی تونی فادل و مت راجرز در سال 2010 تأسیس شد و پس از خرید Dropcam در سال 2014، این شرکت نام تجاری دوربین های امنیتی Nest Cam را در ژوئن 2015 معرفی کرد.

 

دوربین هوشمند نست

 

Nest Labs به سرعت در پایان سال 2012 به بیش از 130 کارمند گسترش یافت. پس از آن، گوگل به سراغشان آمد و نست لبز را به مبلغ 3.2 میلیارد دلار در ژانویه 2014 خریداری کرد، زمانی که شرکت 280 نفر کارمند داشت. تا اواخر سال 2015، Nest بیش از 1100 نفر را استخدام کرد و یک مرکز مهندسی اولیه نیز در سیاتل آمریکا اضافه کرد.

پس از اینکه گوگل زیرمجموعه‌های خود را تحت شرکت هلدینگ آلفابت (الفبا) سازماندهی کرد، Nest از سال 2015 تا 2018 مستقل از Google فعالیت داشت. با این حال، در سال 2018، Nest در واحد دستگاه‌های خانگی Google ادغام شد و تمامی سیستمهای هوشمند گوگل تحت عنوان گوگل نست شروع به عرضه کردند.

 

دوربین داخلی گوگل نست

 

جمع بندی و تحلیل خبر قیمت دوربین هوشمند گوگل نست

مرگ نست به خاطر یک اشتراک پولی؟!

افزایش قیمت اشتراک برای اکثر طرفداران فناوری چیز جدیدی نیست؛ امسال شاهد این بودیم که اشتراک‌های بسیاری از نتفلیکس و دیزنی پلاس گرفته تا اسپاتیفای و پلی استیشن پلاس بسیار گران‌تر شده‌اند.

در مورد افزایش قیمت Nest Aware و نسخه‌ی پلاس آن، گوگل در ابتدا فقط به طور مبهم توضیح داده بود که “قیمت اشتراک می تواند برای هماهنگی با تغییرات بازار، که می تواند شامل تورم و به روز رسانی مالیات محلی باشد، تغییر کند.”

 

از جنبه مثبت، طرح‌های فعلی Nest Aware و Nest Aware Plus همه‌ی دستگاه‌های Google Nest شما را پوشش می‌دهند؛ برخلاف طرح‌های قبلی که برای هر دستگاه به صورت تکی بود. بنابراین، اگر چندین دوربین یا پنل زنگ درب در منزلتان دارید، یک اشتراک همه آنها را پوشش می دهد.

 

اما واقعیت این است که فضای ذخیره‌سازی ابری – یکی از اصلی‌ترین مزایای دریافت اشتراک برای دوربین امنیتی نست، به طور کلی گران‌تر شده است و Google Cloud نیز خودش در سال گذشته بسیار گران‌تر شده بود….

با این حال، برنامه‌های Google تعداد نامحدودی از دستگاه‌ها را نیز پوشش می‌دهد، بنابراین اگر تعداد زیادی دوربین، زنگ درب، بلندگو و نمایشگر ساخت Google را داشته باشید یا قصد داشته باشید که همه‌ی سیستم‌هایتان از هشدارهای هوشمند گوگل پشتیبانی می‌کنند، نست می‌تواند همچنان ارزشمند باشند.

 

منبع: TechRadar

استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.