خانه هوشمند در CES 2024 + گزارش ویدیویی

فهرست مطالب و عناوین
خانه هوشمند در CES 2024

نمایشگاه CES که هر ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس آمریکا برگزار میشه، بزرگترین و مهمترین نمایشگاه تکنولوژیه که بینش جدیدی از فناوری های آینده به ما میده و کلی فناوری جدید هم معرفی میشه. امروز به طور اختصاصی به تکنولوژی های خانه هوشمند در CES 2024 پرداختیم و گجت ها و سیستم های جدید هوشمندسازی 2024 رو معرفی کردیم.

 

خانه هوشمند در CES 2024

فناوریهای هوشمند سازی در نمایشگاه CES 2024 به نسبت سالهای گذشته فراگیرتر شده بودن و شاهد حضور گجت های مختلف و سیستم های سازگار با استانداردهای هوشمند سازی مهمی مثل Threads و Matter بودیم که نشون میده هوشمند سازی به سرعت داره تبدیل به یک استاندارد مهم و یک فناوری فراگیر میشه. در ادامه به سیستم های مرتبط با هوشمندسازی معرفی شده در این نمایشگاه می پردازیم.

 

گزارش ویدیویی CES 2024

 

قابلیتهای جدید SmartThings

 

سامسونگ از قابلیتهای جدید SmartThings رونمایی کرد و گفت می خواد این فناوری رو در خانه‌های فوق هوشمند استفاده کنه و به این شکل، هوشمندسازی رو یک پله جلوتر ببره.

اسمارت تینگز به پشتیبانی پیشرفته از انواع تلویزیون مجهز شده و همچنین ویژگی Map View هم معرفی شده که یک نقشه‌ی دیجیتالی از خانه شما ایجاد میکنه و مکان دقیق همه دستگاه‌های متصل رو نشون میده.

Map View به شما این امکان رو میده که به‌جای این که توی یک لیست به دنبال دستگاه‌های موجود بگردید، یک نمایش سه‌بعدی از خونه خودتون رو توی تلفن همراه داشته باشید و از طریق اون، به موقعیت فیزیکی واقعی همه‌ی ابزارهای هوشمند دسترسی داشته باشید و دستگاهی رو که نیاز دارید، کنترل کنید.

همچنین سامسونگ روی هوش مصنوعی یکپارچه‌ی خودش مانور زیادی داده و احتمالا استفاده از اون برای سیستم های هوشمند سازی فراگیرتر از قبل میشه.

 

ربات هوشمند Ballie

 

سامسونگ از ربات جذابی به نام Ballie رونمایی کرده که می‌تونه داخل خونه به‌دنبال شما حرکت کنه، لوازم هوشمند رو مدیریت کنه و با پروژکتور داخلش روی زمین، دیوار و حتی سقف، تصویر و ویدیو نمایش بده!

این ربات ظاهراً می‌تونه با فرمان‌های صوتی و حتی از طریق پیام‌های متنی کنترل بشه. بالی همچنین می‌تونه همدم حیوانات خانگی هم باشه و با پروژکتور خودش محتواهایی رو پخش کنه تا اونها موقع نبود شما سرگرم باشن!

 

هوش مصنوعی قوی تر از همیشه

 

سامسونگ به معرفی رسمی گلکسی AI ورود خودش به بازار هوش مصنوعی رو قطعی کرده و قراره از این هوش مصنوعی به عنوان یه سیستم یکپارچه برای مدیریت همه‌ی دستگاه های متصل که از سرویس های سامسونگ استفاده میکنن بهره برداری بشه.

نسخه پیشرفته هوش مصنوعی بارد گوگل هم معرفی شده که یکی از قدرتمندترین مدلهای زبانی دنیا محسوب میشه و تنها با خرید سرویس پولی گوگل وان میشه ازش استفاده کرد.

گفته شده که این نسخه‌ی پیشرفته از بارد، قدرتمندترین مدل زبانی بزرگ توسعه یافته توسط گوگل محسوب میشه و نسبت به نسخه فعلی، یک پیشرفت قابل توجه به حساب میاد. این نسخه قراره از مهارت‌های ریاضی و استدلال پیشرفته پشتیبانی کنه و حتی شایعه شده که امکان ساخت بات‌های سفارشی هم به کاربرانش میده.

 

سیستم های هوشمندسازی آکارا

 

شرکت آکارا که یک تولید‌کننده‌ی دستگاه‌های هوشمند خانگی هست سه محصول نوآورانه‌ معرفی کرده که دو تای اولی به سیستم های هوشمند سازی کمک می کنن تا بیشتر با استاندارد هوشمندسازی Matter هماهنگ و سازگار باشن.

یکی از این محصولات یک هاب هوشمنده که به صورت یکپارچه به سیستمهایی که با Matter سازگاری دارن، اجازه‌ی کنترل راحتتر میده. همچنین یکی دیگه از این محصولات به سیستم هایی که از استانداردهای دیگه پشتیبانی میکنن کمک میکنه که به سیستمهایی که بر طبق Matter یا Threads کار میکنن، سازگار و متصل بشه.

سومین محصول به اسم آکارا اسمارت لاک یو300 هم یک قفل اهرمی‌شکل هوشمنده که کارایی شبیه به دستگیره‌های درب سنتی داره اما برخلاف اونها، از امکاناتی مثل اثرانگشت، پین‌کد، NFC و دستیار‌های صوتی پشتیبانی میکنه.

 

Rabbit R1

 

یکی از معدود سورپرایزهای واقعی در CES 2024 حتی یک غرفه‌دار رسمی نیست. Rabbit R1 یک دستگاه کوچک شایان ستایشه که به طور کامل برای اجرای یک هوش مصنوعی ساخته شده به اسم LAM اختصاص داده شده.

در جایی که یک مدل زبانی عادی (LLM) میتونه شما رو درک کنه و به شما پاسخ بده، LAM میتونه از اقدامات شما رو درس بگیره و کارهایی مانند تهیه دستور العمل ها، رزرو تعطیلات یا یافتن اینکه چه کسی آهنگی رو خونده انجام بده.

 

باتری EcoFlow

 

EcoFlow در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس اومده تا بزرگترین و مفیدترین راه حل باتری بکاپ خانگی خودش، Delta Pro Ultra رو به نمایش بذاره. این سخت افزار رو یک «مولد و پشتیبان باتری هیبریدی هوشمند» اسم گذاری کردن که انرژی رواز منابع مختلف خورشیدی تامین میکنه.

این باتری میتونه علاوه بر پنل خورشیدی با توان های مختلف، از شبکه‌ی برق یا حتی از یک ژنراتور گازی شارژ بشه. به گفته‌ی این شرکت، باتری اکوفلو باید برای نگه داشتن وسایل ضروری خانه شما تا یک ساعت کافی باشه.

استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.