کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant | جدیدترین محصول هوشمندسازی

فهرست مطالب و عناوین
کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant

چند وقت پیش شرکت بریلینت با معرفی کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant در بازار خانه هوشمند کمی سر و صدا بپا کرد؛ محصولی که اگر برخی از مشکلاتش برطرف شود، تبدیل به یکی از ترندهای دنیای هوشمندسازی خواهد شد. در این نوشته به معرفی جدیدترین محصول هوشمندسازی از شرکت هوشمندسازی برلینت می پردازیم.

 

کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant | جدیدترین محصول هوشمندسازی

برلینت از سال 2018 نسخه های سیمی کنترلر/سوئیچ و پنل خانه هوشمند خود را در چهار نسخه تولید کرده است. اما با این کنترلر پنل جدید، Brilliant سرانجام راه حلی برای صاحبان خانه‌های فاقد شرایط سیم‌کشی هوشمند و افرادی همچون اجاره نشینان و هرکسی که نمی خواهد با تابلوی برق سر و کار داشته باشد، ارائه کرده است.

کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant (با قیمت 399 دلار یا تقریباً 20 میلیون تومان) یک پنل صفحه نمایش لمسی هموار است که کافی‌ست آن را به دیوار خود چسبانده و به یک پریز نزدیک وصل کنید.

کابل نازک این محصول را می‌توان از رو یا کنار دیوار عبور داد و به یک پریز رساند. خود دستگاه نیز فوق العاده نازک بوده و کمتر از یک اینچ (2.5 سانتی‌متر) از دیوار بیرون زده است.

 

جدیدترین محصول هوشمندسازی
جدیدترین محصول هوشمندسازی شرکت brilliant یک کنترل پنل همه کاره و حرفه ای ست

 

مشخصات کنترل پنل برلینت جدیدترین محصول هوشمندسازی

کنترل پنل Brilliant دارای چهار میانبر قابل تنظیم در جلو و وسط خود است که از آن‌ها می‌توانید برای کنترل چراغ‌های هوشمند، قفل‌ها و سیستم امنیتی، موسیقی، نورپردازی و حتی دوربین‌های متصل به شبکه (به صورت جداگانه یا در یک سناریوی برنامه‌ریزی شده) استفاده کنید.

دو نوار لغزنده‌ی خازنی لمسی به شما کنترلی دقیق بر مواردی مانند کم‌نور کردن چراغ‌ها، حجم صدا و… می‌دهند. یک میکروفون، بلندگو و دوربین داخلی (با شاتر فیزیکی) حکم یک دستگاه مخابره داخل خانه برای زنگ درب هوشمند را دارد.

 

یک سنسور حرکت داخلی نیز هر چراغ متصل به شبکه‌ی هوشمند را با تشخیص حضور شما فعال می‌کند.

 

به علاوه، سنسورهای نور محیط و دما نیز در پنل وجود دارد. الکسا (دستیار صوتی آمازون) کنترل صوتی را برای اجرای هر سناریو یا کنترل دستگاه ها با استفاده از هندزفری اضافه می کند. اما هیچ گزینه‌ای برای استفاده از Siri یا Google Assistant وجود ندارد.

 

کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant
مشخصات و ظاهر کنترل پنل هوشمند برلینت و محتویات جعبه محصول. به همین سادگی!

 

نکات مثبت کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant

شرکت هوشمندسازی برلینت خود یک پلتفرم تولید سیستم‌های خانه هوشمند است. اپلیکیشن این سیستم از ایجاد سناریوها، انواع اتوماسیون‌ها، زمان‌بندی و تایمرها برای هر دستگاه متصل با استفاده از برنامه گوشی هوشمند Brilliant یا مستقیماً روی کنترل پنل هوشمند خودش پشتیبانی می‌کند.

مزیت دیگر محصول جدید برلینت این است که اتصال دستگاه ها به این کنترل پنل بسیار ساده است. هنگامی که با سرویس هوشمند خانه ارتباط برقرار شد و وارد اپلیکیشن شدید، برلینت سیستم‌های هوشمندسازی شما را به‌طور خودکار کشف می‌کند و افزودن یا حذف آنها را به اتاق‌ها و سناریوهایی که تنظیم کرده‌اید آسان می‌کند.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

ادغام مستقیم با Ring، Google Nest، Philips Hue، Sonos، Ecobee، Lifx، August، Yale، Wemo، TP-Link، Kwikset، Schlage، Honeywell Home و غیره وجود دارد که نکات مثبتی محسوب می‌شوند. خبر شاید خوب دیگر این که سایر سخت افزارهایی که مستقیماً پشتیبانی نمی‌شوند نیز ممکن است از طریق ادغام با Samsung SmartThings سازگار باشند.

 

نکته: در آزمایشات، زمان تاخیر برای ادغام‌های به غیر از موارد پشتیبانی شده‌ی برلینت، بیشتر از تاخیر اتصالات مستقیم بود؛ برای مثال، چراغ‌های برند Lutron – یک برند پشتیبانی نشده – چند ثانیه بیشتر از چراغ‌های برند Hue – که مستقیماً به برلینت متصل بودند – طول کشید تا پاسخ دهند.

 

جدیدترین محصول هوشمندسازی شرکت هوشمندسازی برلینت

 

نکات منفی

اما متاسفانه در این محصول اشکالاتی وجود دارد که کاملاً مانع پیشرفت بیشتر این محصول می‌شود. اولین و بزرگترین مشکل، قیمت آن است….

400 دلار – بیش از 20 میلیون تومان – صرفاً برای یک کنترل پنل حتی در بازارهای خارجی نیز برای کاربران خانه هوشمند به‌صرفه نیست. اگر پنل جدید شرکت هوشمندسازی برلینت می‌توانست همه چیز را در یک خانه‌ی تمام هوشمند اجرا و کنترل کند، فروش‌اش با این قیمت قطعاً آسان‌تر می‌شد.

نکته‌ی دوم این‌که برلینت می‌گوید در حال بررسی پشتیبانی از Matter است که آن را به یک کنترل‌کننده خانه هوشمند قدرتمندتر تبدیل می‌کند؛ اما مشکل اینجاست که ادغام سرویسهای مختلف با Matter هنوز محدود است. به عنوان مثال، فقط برای کنترل مستقیم یک درب بازکن گاراژ (سرویس Genie Aladdin) و یک پلتفرم سیستم امنیتی (سرویس Resideo) کار می کند و شما فقط می توانید از سنسور حرکت داخلی آن استفاده کنید.

 

کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant هیچ سازگاری با شرکتها و سرویسهای third-party ندارد که یک نکته‌ی تماماً منفی‌ست.

 

در حالی که این سرویس با SmartThings سامسونگ کار می کند، هیچ ادغام مشابهی با Apple Home، Google Home یا Alexa وجود ندارد که در ظاهر شاید مشکل بزرگی نباشد؛ این پلتفرم ها به همان شیوه Brilliant کار می‌کنند. اما اصل مشکل اینجاست که گوگل، اپل، الکسا و… از دستگاه‌های بیشتری نسبت به Brilliant پشتیبانی می‌کنند و ادغام با سرویسهای بیشتر و عمومی‌تر، اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های بیشتری از طریق پنل کنترل شوند.

 

شرکت هوشمندسازی برلینت

 

جمع بندی

با برچسب قیمت حدود 20 میلیون تومانی، کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant یک پیشنهاد گران محسوب می‌شود. در حالی که بسیاری از راه حل های کنترل خانه هوشمند دیگر – مانند نمایشگرهای هوشمند – یا به اندازه کافی قدرتمند نیستند یا شما را در یک اکوسیستم قفل می کنند (یا هر دو مورد!)، فقدان اکوسیستم در اینجا Brilliant را آسیب پذیر می کند.

 

برعکس، گاهاً قیمت 400 دلار در مقایسه با قیمت پانل‌های کنترل مشابه یا ریموت‌های سیستم‌های اتوماسیون خانگی پیشرفته ارزان است.

 

اگر از قبل دستگاه‌هایی دارید که مستقیماً با Brilliant کار می‌کنند (مانند Sonos، ترموستات‌های Ecobee، چراغ‌های Hue، Hunter Douglas (فقط هاب نسل سوم)، Somfy و…) و برای کنترل آنها یک iPad یا تبلت را در نظر دارید یا استفاده می‌کنید، کنترل پنل خانه هوشمند Brilliant شاید گزینه‌ی بهتری باشد. اگر محدودیت‌های آن شما را اذیت نکند….

 

منبع: https://www.theverge.com/23841213/brilliant-plug-in-smart-home-control-panel-price-review

 

استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.