خانه هوشمند مشهد

فهرست مطالب و عناوین

مشهد به عنوان دومین شهر پرجمعیت ایران و پایتخت معنوی کشور، هر ساله میزبان بیش از 30 میلیون زائر است. شهری با مراکز اداری تجاری مجهز و خانه‌ها و هتل‌های لوکس که هوشمند سازی می تواند سطح شهر را چندین پله ارتقا داده و بالاتر ببرد. در مقاله‌ی خانه هوشمند مشهد به مزایا و هزینه هوشمند سازی خانه در مشهد پرداختیم. پس اگر ساکن این شهر هستید و به دنبال هوشمند سازی می‌گردید یا هوشمندسازی اداری تجاری مشهد توجهتان را جلب کرده، این مقاله را از دست ندهید….

 

خدمات کوباکو در مشهد + استعلام قیمت

شرکت تولیدی و دانش‌بنیان کوباکو از سال 1388 با گرد هم آمدن نخبگان صنعت برق و ساختمان در کنار یکدیگر، مشغول به ساخت تخصصی تجهیزات هوشمند سازی، با کیفیت بالا و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است. کوباکو در این سال‌ها اصالت برند خود را حفظ کرده و همواره سعی داشته تا با ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ی خانه هوشمند و با همکاری نمایندگان و عاملیت‌های فروش در شهرها و استان‌های مختلف کشور، بهترین سرویس‌دهی ممکن را برای شما عزیزان داشته باشد.

گارانتی 2 ساله‌ی بدون قید و شرط تمامی محصولات تولیدی کوباکو به همراه 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش، نشان از اطمینان ما به تولیدات ایرانی دارد؛ تولیداتی که با کیفیت بالای خود به بهترین شکل ممکن، آینده‌ای پر از آرامش را به خانه‌‌ی شما هدیه می‌کنند. برای مشاوره با کارشناسان ما می‌توانید همین حالا با تلفن دفتر مرکزی 02188850534 تماس بگیرید و یا اطلاعات خود را در باکس زیر برای ما وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

برای استعلام قیمت، درخواست مشاوره و بازدید از پروژه‌ی شما در شهر خود به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، همین حالا نام و تلفن همراه خود را در کادر زیر وارد کنید تا کارشناسان فروش کوباکو با شما تماس بگیرند. همچنین برای مشاوره‌ی سریع می‌توانید با 02188850534 تماس بگیرید.

 

خانه هوشمند مشهد

هوشمندسازی خانه یکی از جدیدترین فناوری‌های روز در صنعت خانه و ساختمان و همچنین تکنولوژی‌های مختلف مثل اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بوده که به سرعت در حال گسترش است.

این فناوری، امکان کنترل و مدیریت تجهیزات و سیستم‌های مختلف خانه از طریق یک سیستم مرکزی را فراهم می‌کند. هوشمندسازی خانه مزایای زیادی دارد؛ از جمله افزایش راحتی و آسایش در زندگی، بالا بردن امنیت و حفاظت از حریم خصوصی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی که منجر به کاهش هزینه‌های زندگی روزمره‌ی شما در طولانی مدت می شود.

خانه هوشمند، در واقع یک خانه مجهز به سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند است و امکان کنترل و مدیریت سیستمهای درگیر در کارهای روزمره‌ی خانه را از طریق یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن فراهم می کند.

این اپلیکیشن روی تلفن همراه، تبلت، یا کامپیوتر نصب می‌شود و با استفاده از این سیستم یکپارچه، می‌توان تجهیزات و سیستم‌های مختلف خانه را از راه دور (تقریباً از هر جای دنیا که باشید!) کنترل کرد.

امکاناتی مانند روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم صوتی و تصویری و حتی قفل درب به راحتی از طریق هوشمند سازی از هر جا که باشید تحت کنترل شما هستند.

 

هزینه هوشمند سازی خانه در مشهد

 

مزایای هوشمندسازی خانه

هوشمندسازی خانه مزایای بزرگی دارد که ممکن است خیلی از آن‌ها در کوتاه مدت به چشم نیایند؛ از جمله برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. خانه هوشمند مشهد باعث می‌شود که کنترل و مدیریت تجهیزات و سیستم‌های مختلف خانه آسان‌تر شود. به عنوان مثال، می‌توانید قبل از ورود به خانه و با تعریف یک سناروی مشخص، با استفاده از سیستم هوشمند، روشنایی خانه را از راه دور خاموش یا روشن کرده یا دمای خانه را تنظیم کنید و شرایطی را که برای زمان استراحت به دنبال آن هستید، به طور دقیق داشته باشید.
  2. هوشمندسازی خانه باعث می‌شود که خانه‌ی شما به شکل ملموسی امن‌تر شود. مثلاً می‌توان با استفاده از یک سیستم هوشمند، قفل درب را از راه دور باز یا بسته کرد یا حتی دوربین‌های مداربسته را کنترل کرد. حتی اگر این موارد را نداشته باشید، سیستم کنترل تردد می‌تواند جلوی ورود هر فرد غریبه‌ای را هنگامی که در خانه نیستید بگیرد.
  3. هوشمندسازی خانه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود. برای کنترل مصرف انرژی، می‌توان با استفاده از یک سیستم هوشمند، روشنایی خانه را در صورت عدم حضور افراد خاموش کرد یا دمای خانه را در زمان‌های غیر ضروری کاهش داد. همه‌ی این موارد، در نهایت به کاهش چشمگیر هزینه‌های انرژی مصرفی می‌انجامند.

 

درباره‌ی مشهد، پایتخت معنوی ایران

مشهد، دومین شهر پرجمعیت ایران و پایتخت معنوی کشور، شهری با قدمتی تاریخی و فرهنگی غنی‌ست که در شمال شرقی ایران و در استان خراسان رضوی واقع شده است. مشهد به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی جهان اسلام محسوب می‌شود و سالانه میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به این شهر سفر می‌کنند.

 

مشهد شهری با آب و هوای معتدل کوهستانی‌ست و دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله حرم مطهر امام رضا (ع)، آرامگاه فردوسی، باغ نادری، پارک کوهسنگی و… است. مشهد همچنین دارای مراکز تجاری و تفریحی متعددی‌ست که این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران تبدیل کرده است.

 

در حال حاضر، اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضاست. در کنار این قضیه اما، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی پیشرفته نیز موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر شده است.

بنابراین می شود به راحتی فهمید که خانه هوشمند مشهد و ترویج هوشمند سازی در مشهد تا چه حد می تواند علاوه بر ساکنین خانه ها، برای کسب و کارها و حتی صنایع و گردشگری نیز کمک کننده باشد.

 

 

هزینه هوشمند سازی خانه در مشهد

هزینه هوشمندسازی خانه در مشهد به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله متراژ خانه، تعداد تجهیزات و نوع سیستم‌های هوشمند به کار رفته. در زیر، به برخی نکات مربوط به این موارد می پردازیم:

 

متراژ خانه هوشمند مشهد

طبیعی‌ست که هزینه هوشمند سازی خانه در مشهد با افزایش متراژ خانه افزایش می‌یابد. اما استفاده‌ی بهینه از تجهیزات و منابع مختلف، می‌تواند در این روند بسیار کمک‌کننده باشد.

در واقع با پروتکل‌ها و سیستمهای امروزی، در هنگام ساخت سازه یا نصب تجهیزات هوشمند سازی، می‌شود تا حد زیادی از هزینه‌های اضافی کاست و به جای آن‌ها در صورت نیاز کاربر به امکانات اصلی هوشمند سازی افزود.

 

تعداد تجهیزات و سیستم‌های هوشمند

هزینه هوشمندسازی خانه با افزایش تعداد تجهیزات و سیستم‌های هوشمند افزایش می‌یابد. این هزینه‌ها بابت ماژول‌هایی هستند که یا در تابلوی هوشمند نصب می‌شود و یا به صورت سقفی و دیواری در پروژه قرار می‌گیرند. برخی از سیستم های هوشمندسازی قابل نصب در خانه های شهر مشهد عبارتند از:

  1. روشنایی هوشمند که به نوعی یکی از پایه‌ای‌ترین و مهمترین سیستم های هوشمند سازی محسوب می شود، شامل کنترل کامل بر روی روشنایی در تمامی نقاط خانه و کنترل آن ها از راه دور یا از طریق کلیدهای لمسی، تاچ پنل و اپلیکیشن کنترل خانه هوشمند است.
  2. سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند که به کنترل بهتر و بهینه تر مصرف انرژی کمک می کند و می تواند آب و هوای داخلی خانه ی شما را در هر لحظه از هر کجای دنیا که باشید به دمای متعادل و مناسب با سلیقه‌ی خودتان برساند.
  3. با نصب سیستم صوتی (که اکثراً دارای اسپیکرهای سقفی است.) علاوه بر پخش موسیقی در اتاق ها و زون های مختلف تعریف شده به صورت مجزا، با اتصال به سیستم روشنایی و ماژول RGB، می توانید شدت و رنگ نور را نیز کنترل کرده و اصطلاحاً حالتی مشابه با رقص نور ایجاد کنید.
  4. برای کنترل تردد افراد و ایجاد یا جلوگیری از دسترسی به خانه و حریم شخصی، به تاچ پنل و آیفون هوشمند نیاز دارید. تاچ پنل ها به عنوان یک کنترل پنل مرکزی فعالیت می کنند و به شما امکان کنترل همه‌ی سیستم های هوشمند متصل و همچنین تعریف و اجرای سناریو را نیز می دهند. در کنار آن، آیفون هوشمند به اپلیکیشن تلفن همراه متصل شده تا از هر کجای دنیا که هستید، به همه‌ی سیستم های خانه‌ی خود دسترسی داشته باشید.
  5. سیستم امنیتی هوشمند نیز برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به خانه‌ی هوشمند شما قابل تعبیه و برنامه ریزی است.

 

نوع تجهیزات

درست است که قیمت تجهیزات هوشمند با توجه به برند آن‌ها متفاوت است؛ اما هنگامی که از تجهیزات خانه هوشمند تولید ایران صحبت می‌کنیم، قیمتها به طور استثنایی در سطح پایینتری به نسبت سیستمهای خارجی قرار دارند. همچنین بستر هوشمند سازی (سیم کشی سنتی یا هوشمند) نیز بر تعداد تجهیزات و قیمت نهایی تاثیر بسزایی دارد.

 

خانه هوشمند مشهد

 

هوشمندسازی اداری تجاری مشهد

هوشمندسازی ساختمان اداری تجاری در شهر مشهد می تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله:

  1. افزایش بهره وری و کارایی واحدهای مستقر: سیستم های هوشمند می توانند به کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری کمک کنند؛ به عنوان مثال، سیستم های روشنایی هوشمند می توانند با روشن و خاموش کردن چراغ ها در صورت عدم حضور افراد، در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. همچنین سیستم های هوشمند می توانند به راحتی و آسایش بیشتر کاربران نیز یاری برسانند؛ مثلاً سیستم های کنترل دما هوشمند می توانند به تنظیم دمای ساختمان بر اساس ترجیح ساکنین کمک کنند. همچنین، سیستم های کنترل دسترسی هوشمند می توانند به کاربران اجازه دهند تا بدون نیاز به حمل کلید یا کارت، به ساختمان وارد شوند. تمامی این موارد در نهایت به افزایش بهره وری واحدها و سازمان ها کمک می‌کنند.
  2. بهبود امنیت ساختمان: سیستم های هوشمند می توانند به بهبود امنیت و ایمنی ساختمان کمک کنند. به عنوان مثال، دوربین های مداربسته هوشمند می توانند به نظارت بر ساختمان و شناسایی فعالیت های مشکوک کمک کنند. همچنین، سیستم های اعلام حریق هوشمند می توانند به شناسایی و خاموش کردن آتش در مراحل اولیه کمک کنند و سیستم های کنترل دسترسی و تردد نیز می توانند به جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به ساختمان کمک کنند.
  3. کاهش هزینه های ساختمان: سیستم های هوشمند می توانند به کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر ساختمان کمک کنند. به عنوان مثال، سیستم های مدیریت انرژی هوشمند می توانند به شناسایی و رفع مشکلات احتمالی در سیستم های ساختمان کمک کنند. همچنین، سیستم های مدیریت ساختمان هوشمند می توانند به برنامه ریزی و اجرای کارهای تعمیر و نگهداری کمک کنند.
5/5 - (4 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.