هوشمند سازی ساختمان چقدر هزینه می‌برد؟ (بروزرسانی 1403)

فهرست مطالب و عناوین
هزینه هوشمندسازی ساختمان

در این مقاله به طور کلی نگاهی به بازخورد های مالی هوشمندسازی ساختمان و هزینه هوشمندسازی ساختمان برای ساکنین و برای سازندگان داریم. در ضمن، فرم استعلام قیمت هوشمند سازی نیز در زیر برای شما قرار داده شده تا بدون اتلاف وقت، از کارشناسان فروش ما مشاوره‌ی رایگان بگیرید؛ پس در ادامه همراه ما باشید….

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

موضوع هوشمندسازی ساختمان به خصوص در حیطه‌های مسکونی و اداری، طی چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از سازندگان و انبوه سازان و همچنین خود ساکنین ساختمان‌ها قرار گرفته است. در این مقاله به سوالات شما در رابطه با عوامل موثر بر هزینه هوشمندسازی ساختمان و قیمت هوشمندسازی پاسخ می‌دهیم. در ادامه همراه مجله‌ی کوباکو باشید…

 

هزینه هوشمندسازی ساختمان | اهمیت و تأثیرات هوشمندسازی

هوشمندسازی ساختمان از نظر ارزش افزوده بر قیمت ملک برای ساکنین/ کاربران و سازندگان (به خصوص در حیطه های مسکونی و اداری) طی چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از گروه‌های نام‌برده قرار گرفته است.

جدای از تسهیلات رفاهی بسیاری که هوشمند کردن ساختمان‌ها برای کاربران به ارمغان می‌آورد، نگاه مدرن روزافزونی که به سبک زندگی در حال گسترش است، باعث می‌شود چه خریداران شخصی و چه انبوه‌سازان از نظر روانشناختی و فرهنگی، ارزش بیشتر و جایگاه خاص و متفاوتی برای ساختمان‌های هوشمند شده قائل باشند و گرایش به این سو در طیف فروشندگان و خریداران بسیار زیاد شده است.

 

   برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مقاله‌های خانه هوشمند در عمل چگونه موجب آسایش و آرامش می شود؟ ، دستاوردهای خانه هوشمند برای کاربران و امکانات خانه هوشمند و تفاوت خانه هوشمند و سنتی در مجله کوباکو مراجعه نمایید.

 

به همین دو دلیل اصلی (ایجاد رفاه و آسایش بالا در زندگی روزمره و تمایل جامعه به هرچه بیشتر مدرن بودن)، ارزش مالی/قیمت ملکی که هوشمند شده نسبت به ملکی که هوشمند نشده، تفاوت قابل توجهی پیدا می‌کند و به همین دلیل، قیمت خانه هوشمند به نسبت افزایش قیمت فروش بسیار پایین است.

 

کاهش قابل توجه هزینه‌های مصرف انرژی در طولانی مدت

در ساختمان‌هایی که هوشمند شده‌اند، مشخصاً میزان مصرف انرژی در بخش‌های مختلف نظیر روشنایی و سرمایش و گرمایش در طولانی مدت بسیار کمتر از ساختمان‌های غیرهوشمند خواهد بود.

این به دلیل استفاده از وسایل الکتریکی مرتبط، فقط در وقت نیاز و به میزان مورد نیاز است و سیستم هوشمندسازی، به صورت اتوماتیک در مکان‌ها و زمان‌های غیر ضروری، منابع مصرف انرژی را قطع می‌کند. بنابراین هزینه های مصرف انرژی در طولانی مدت بسیار کمتر خواهد بود.

بنابراین در محاسبه هزینه هوشمندسازی ساختمان، لازم است دو فاکتور افزایش ارزش افزوده بر قیمت ساختمان و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی در طول دوره ی استفاده، همیشه مد نظر مخاطبین باشد.

در ادامه به بررسی دقیق این موضوع می‌پردازیم که هوشمندسازی ساختمان چقدر هزینه می‌برد؟ پاسخ به این سوال بستگی به میزان و نقش هر کدام از عواملی دارد که در اینجا آن ها را بررسی می‌کنیم:

 

عوامل موثر بر هزینه هوشمندسازی ساختمان

 

عوامل موثر بر هزینه هوشمندسازی ساختمان

 

بهینه بودن قیمت نسبت به میزان و کیفیت خدمات و تجهیزات

همانند تمامی حوزه‌های دیگر خدمات و کالاهای ارائه شونده در صنف‌های مختلف، همیشه مقایسه‌ی ملموسی بین میزان و کیفیت خدمات ارائه شده و قیمت تمام شده برای مخاطبین مطرح می‌شود.

در زمینه‌ی هوشمندسازی ساختمان هم همین مقایسه وجود دارد؛ ضمن این‌که چون کاربران مصرف طولانی مدت را مدنظر دارند و کیفیت عملکرد وسایل الکتریکی و الکترونیکی همیشه از حساسیت بیشتری برخوردار است، بهینه بودن قیمت به نسبت کیفیت و میزان خدمات دریافت شده در زمان محاسبه‌ی هزینه هوشمندسازی ساختمان در ذهن مخاطب حائز اهمیت بالایی است.

 

انتخابی بودن آیتم های انواع و تعداد امکانات پکیج هوشمندسازی به صورت جداگانه

آیتم‌های هوشمندسازی ساختمان در واقع امکاناتی هستند که در قالب پکیج‌های هوشمندسازی در سطوح مختلف (از نظر تعداد آپشن های هوشمندسازی ساختمان) توسط شرکت هوشمندسازی ارائه می‌شوند. این آپشن‌ها مواردی نظیر روشنایی هوشمند، سرمایش و گرمایش هوشمند، سیستم اعلام سرقت و دزدگیر هوشمند، اعلام حریق هوشمند، دوربین مدار بسته، پرده برقی هوشمند، پریز برق هوشمند و آیفون هوشمند هستند.

بسته به اینکه کدام پکیج و چه آپشن‌هایی بنا بر سلیقه‌ی کاربر انتخاب شود، هزینه هوشمندسازی ساختمان متفاوت خواهد بود.

 

وضعیت ساختمان‌ها از نظر قدمت یا زمان ساخت

ساختمان‌ها از نظر قدمت یا زمان ساخت، در سه دسته‌ی اصلی مدنظر هستند: در حال ساخت، نوساز و قدیمی؛ که برای هر سه دسته‌ی مورد اشاره، امکانات مختلفی برای هوشمند کردن ساختمان وجود دارد.

ولی به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بهترین زمان برای اجرای سیستم هوشمندسازی برای یک ساختمان از نظر سهولت اجرا، زیبایی دکوراتیو تمام شده‌ی کار و هزینه هوشمندسازی ساختمان به صورت بهینه، قبل و به موازات نازک کاری ساختمان (در حال ساخت) است:

  1. هزینه‌های تخریب بخشی از نازک کاری موجود (در ساختمان‌های ساخته شده) را ندارد.
  2. میزان مصرف سیم و هزینه‌های سیم‌کشی و هزینه‌های جانبی مرتبط، در حداقل ممکن و بهینه خواهد بود.
  3. مهندس تأسیسات در هماهنگی با طرح مهندس معمار ساختمان و بنا بر خواسته‌های سازنده یا ساکنین آینده – از نظر انتخاب آپشن های هوشمندسازی – جای تجهیزات در دسترس الکتریکی و الکترونیکی نظیر پریز و کلیدها را هماهنگ با طرح سیستم هوشمندسازی ارائه شده پیش‌بینی کرده است.
  4. در مقیاس انبوه‌سازی ساختمان، نیاز به صرف زمان و هزینه‌ی بسیار کمتر برای پروژه‌ها خواهد بود و این قطعاً به نفع سازندگان است.
  5. ظاهر شکیل‌تر و هماهنگ‌تر دکوراتیو تجهیزات نصب شده در فضاهای مورد استفاده نیز در نتیجه‌ی نهایی اثرگذار است.

 

قیمت هوشمندسازی

 

نوع و کیفیت تجهیزات هوشمندسازی به کار رفته

این‌که کیفیت عملکرد و همچنین فرم ظاهری تجهیزات به‌کاررفته در سیستم هوشمندسازی اجراشده چگونه باشد، تأثیر قابل توجهی در هزینه‌ی تولید قطعات و در نتیجه در محاسبه‌ی هزینه هوشمندسازی ساختمان برای مصرف‌کنندگان اعم از مصرف‌کنندگان شخصی و یا سازندگان در نهایت خواهد داشت.

 

تجربه و سوابق اجرایی و کیفیت محصولات مجری پروژه

عامل مؤثر دیگری که در محاسبه‌ی هزینه هوشمندسازی ساختمان اهمیت دارد، در نظر گرفتن سوابق اجرایی و تجربه‌ی شرکت هوشمندسازی مجری پروژه است که قطعاً تأثیر مستقیمی در کیفیت خدمات و تجهیزات ارائه شده دارد.

همچنین اینکه تجهیزات هوشمندسازی توسط خود شرکت تولید شود، حاکی از توان بالای رقابتی در اجرای تکنولوژی مورد نیاز و ارائه‌ی خدمات هوشمندسازی دارد.

 

  شرکت خانه هوشمند کوباکو با بیش از 12 سال سابقه ی تولید و اجرا، اولین تولید کننده‌ی سیستم هوشمندسازی در ایران و شرکتی دانش بنیان است که همواره با خط مشی تولید خدمات و تجهیزات کاربردی به‌روز، سعی در ارائه‌ی بهترین خدمات و تجهیزات با قیمت بهینه به مخاطبین دارد.

 

بی سیم یا سیمی بودن پروتکل سیم کشی انتخاب شده

این فاکتور نیز در محاسبه‌ی هزینه‌ی هوشمندسازی ساختمان تأثیرگذار است؛ اما اینکه در کدام یک از این دو حالت و یا حالت ترکیبی (موسوم به Hybrid) هزینه بیشتر یا کمتر باشد، بستگی به زیرساخت موجود و قدمت ساخت و آپشن‌های انخاب شده در هر حالت دارد.

 

متراژ ساختمان

در ادامه‌ی عوامل موثر بر هزینه هوشمندسازی ساختمان باید گفت به طور معمول بین متراژ و هزینه هوشمندسازی ساختمان نسبت مستقیمی وجود دارد؛ ولی بسته به امکانات/آپشن‌های هوشمندسازی انتخاب شده در هر واحد، ممکن است گاهی حالت برعکس اتفاق بیفتد.

 

دستاوردهای خانه هوشمند برای کاربران

 

گارانتی و خدمات پس از فروش مطمئن و واقعی

این‌که یک شرکت هوشمندسازی پس از انجام هوشمندسازی برای هر واحد، سرویس‌های پشتیبانی طولانی‌مدت و واقعی ارائه دهد، تأثیر به سزایی در تضمین کیفیت و به تبع آن تا حدودی و البته به طور بهینه در هزینه هوشمندسازی ساختمان دارد.

خانه هوشمند کوباکو با دو سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش جزو بهترین ارائه‌دهندگان خدمات پس از فروش محصولات خود است.

 

هزینه هوشمندسازی ساختمان ارائه شده در واحدهای همسایگی

عامل جانبی دیگری که در هزینه هوشمندسازی ساختمان اثرگذار است، قیمت نسبی خدمات و محصولات با کیفیت مشابه، در واحدهای همسایگی یک ساختمان است. این موضوع بیشتر به جنبه‌ی روانی موضوعات بازار (مشابه اصناف دیگر) برمی‌گردد.

 

تغییرات قیمت قطعات مورد مصرف در خط تولید تجهیزات هوشمندسازی

از آن‌جایی که بخشی از قطعات اولیه‌ی خط تولید هوشمندسازی معمولا وارد کشور می‌شود، در کشورهایی نظیر ایران که از نظر وضعیت قیمت ارز و ارزش معاملات بین‌المللی تغییرات سالانه یا تورم بالایی دارند، طبیعتا قیمت تجهیزات هوشمندسازی و در پی آن، هزینه هوشمندسازی ساختمان هم متأثر از این موضوع خواهد بود.

 

هزینه هوشمندسازی ساختمان | جمع بندی + استعلام قیمت

با توجه به همه‌ی عوامل مؤثر بررسی شده در این مقاله، در مجموع می‌توان این‌طور گفت که به طور متوسط، هزینه هوشمندسازی ساختمان در هر شهر، حدوداً برابر با قیمت میانگین هر متر مربع خرید یک ساختمان با مشخصات کلی مشابه است.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

5/5 - (6 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

10 پاسخ

  1. . درود بر شما، خسته نباشید دارم. با احترام، سوالی : چطور می‌توانم به قیمت محصولات و کاتالوگ تجهیزات شما دسترسی داشته باشم؟.

    1. سلام وقتتون بخیر. سلامت باشید. میتونید با مراجعه به صفحه‌ی معرفی و تاریخچه‌ی کوباکو، کاتالوگ ما رو به صورت دیجیتال ببینید و یا دانلود کنید. همچنین از اینجا میتونین به دسته بندی و لیست محصولات کوباکو دسترسی داشته باشید. در صورتی که هر سوالی براتون پیش اومد، حتما با ما تماس بگیرید: 02188850534

  2. سلام و عرض ادب و ممنون بابت توضیحی که دادید درباره‌ی قیمت هوشمندسازی
    من دو تا سوال داشتم از خدمتتون
    یک این که هوشمندسازی ساختمان در واقع همون تجهیز خانه هوشمند میشه؟ فکر میکنم معنیشون یه چیز باشه ولی خانه هوشمند تکی و هوشمندسازی در واقع کُلی‌تره. سوال دوم ام اینه که چیزی که هوشمندسازی رو اینروزا انقدر مهم کرده چیه؟ من حقیقتش یادمه این چیزا رو صرفاً توی فیلم و سریالا دیده بودم و اونقدری بهش حتی توی ایران هم فکر نکرده بودم ولی وقتی داشتم مقاله رو میخوندم و دیدم شرکت شما و بقیه جاها قدمتشون به 14، 15 سال هم میرسه واقعا تعجب کردم!!!

    1. با عرض سلام و وقت بخیر. خواهش می‌کنم دوست عزیز.
      در رابطه با هوشمندسازی ساختمان و خانه هوشمند، در واقع باید بگیم هوشمندسازی ساختمان طیف وسیع‌تری از تجهیزات و راه‌اندازی سیستم رو نسبت به هوشمندسازی تنها یک واحد می‌طلبه و در واقع راه‌اندازی BMS به طور کلی‌تر دقیقاً مشابه با فرمایش شماست.
      در رابطه با این‌که هوشمندسازی در ایران چه وضعیتی داره و یا چرا به تازگی فراگیرتر از قبل شده، موضوعات زیادی رو میشه بیان کرد. یکی از این دلایل برمی‌گرده به پیشرفت یک‌باره‌ی هوش مصنوعی در چند سال گذشته و همراه با اون، پیشرفت انواع تکنولوژی برای سازگاری با هوش مصنوعی‌های مختلف که سبب پشرفت کلی مسیر تکنولوژی شدن.
      در مورد مسیری که هوشمندسازی در کشور ما پیش گرفته و رشدی که در بازار ساختمان ایران داره، به تازگی مقاله‌ای نوشتیم که می‌تونید اون رو از مجله‌ی کوباکو بخونید.
      از همراهی شما با خانه هوشمند کوباکو ممنونیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.