ترموستات هوشمند چیست | انواع و استعلام قیمت

فهرست مطالب و عناوین
ترموستات هوشمند چیست

در مقاله‌ی کلید ترموستات هوشمند چیست به معرفی ترموستات خانه هوشمند و ارتباط مستقیم آن با سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند می پردازیم، انواع و قیمت انواع ترموستات را با یکدیگر بررسی می کنیم و روش استعلام قیمت هوشمندسازی منزل را برای شما قرار داده ایم. در ادامه، همراه خانه هوشمند کوباکو باشید.

 

ترموستات هوشمند چیست | استعلام قیمت

ترموستات های هوشمند، ترموستات هایی هستند که می توانند با اتوماسیون خانگی یکپارچه شوند و وظیفه کنترل سرمایش و گرمایش و تهویه‌ی مطبوع خانه را بر عهده دارند. این کلیدهای هوشمند، عملکردهای مشابه به یک ترموستات آنالوگ دارند و به کاربر اجازه می دهند دمای خانه خود را در طول روز (و حتی در طول فصل) با استفاده از تاچ پنل – کنترل پنل مرکزی – و یا اپلیکیشن کنترل خانه هوشمند مدیریت کند.

 

برای مشاهده‌ی انواع ترموستات هوشمند کوباکو اینجا کلیک کنید

 

 

ترموستات هوشمند بژ کوباکوترموستات هوشمند نقره ای کوباکوترموستات هوشمند مشکی کوباکو

 

برای استعلام قیمت ترموستات هوشمند و نصب و راه اندازی سیستم های هوشمند کنترل آب و هوای داخل خانه (سرمایش و گرمایش هوشمند) کافی ست با تلفن 02188850534 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر، درخواست خود را برای کارشناسان کوباکو ارسال کنید.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

برخی از مزایای ترموستات هوشمند کوباکو عبارتند از:

  • ترمومتر (دماسنج) داخلی برای سنجش دمای داخلی
  • کنترل سیستم‌های گرمایشی سرمایشی تعریف شده و خاموش و روشن کردن با استفاده از کنترل پنل (تاچ پنل) و یا اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه
  • امکان تعریف فصل بندی (فصل سرما / فصل گرما)
  • امکان تعریف دمای مشخص و اتوماسیون سیستم تهویه و ترموستات بر اساس دمای دلخواه شما
  • تنظیم شدت کار فن کوئل در سه درجه کم، متوسط و زیاد به صورت دستی و اتوماتیک

 

ترموستات خانه هوشمند

ترموستات‌های هوشمند می توانند از طریق شبکه و یا وای فای به سیستم هوشمندسازی متصل شوند. آنها به کاربران اجازه می دهند تا تنظیمات مربوط به سیستم سرمایشی گرمایشی را از طریق دستگاه های متصل به شبکه هوشمند و اینترنت، مانند لپ تاپ یا تلفن های هوشمند، تنظیم کنند. این مسئله به کاربران اجازه می دهد تا ترموستات را از راه دور و از کجای دنیا که هستند، کنترل کنند.

این سهولت استفاده برای اطمینان از صرفه جویی در انرژی ضروری است؛ مطالعات نشان داده اند که برخی از خانوارهایی که ترموستات های قابل برنامه ریزی عادی دارند، در واقع مصرف انرژی بالاتری نسبت به آنهایی که ترموستات های ساده دارند، دارند؛ زیرا ساکنین آن ها را به اشتباه برنامه ریزی می کنند یا آنها را به طور کامل غیرفعال می کنند که ضرر رسان است.

 

بنابراین ترموستات خانه هوشمند می تواند نقشی اساسی در صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین هزینه باشد.

 

برخی از ترموستات‌های هوشمند دمای داخلی/خارجی و زمان کارکردن سیستم HVAC را نیز ثبت می‌کنند و برای مثال، می‌توانند در صورت نیاز به تعویض فیلتر هوای سیستم، کاربر را مطلع کنند. این اطلاعات معمولاً بعداً در یک دستگاه متصل مانند تلفن هوشمند نمایش داده می شود.

عموماً ترموستات‌های هوشمند شبیه ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی هستند به این معنا که دارای یک ویژگی زمان‌بندی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد دماهای متفاوتی را برای زمان‌های مختلف روز تنظیم کنند.

علاوه بر این ویژگی، ترموستات های هوشمند فناوری های دیگری را برای کاهش میزان خطای انسانی ناشی از استفاده از ترموستات های قابل برنامه ریزی پیاده سازی می کنند. حتی گاهاً ترموستات هوشمند از سنسورهای حرکتی نیز استفاده می‌کند که تعیین می‌کند از خانه خارج شده اید یا نه و می‌توانند گرمایش یا سرمایش را تا زمان بازگشت ساکن متوقف کنند.

 

ویژگی های کلی ترموستات های هوشمند

 

زمانبندی قابل برنامه ریزی و خودکار

ویژگی برنامه ریزی در ترموستات هوشمند مشابه ترموستات های قابل برنامه ریزی استاندارد است. یعنی با این قابلیت، به کاربران این امکان داده می شود تا زمانی که خارج از خانه هستند، یک برنامه زمانی سفارشی برای کاهش مصرف انرژی برنامه ریزی کنند.

با این حال، مطالعات نشان داده‌اند که ایجاد دستی یک زمان‌بندی ممکن است منجر به مصرف انرژی بیشتر از صرفاً نگه‌داشتن ترموستات در دمای تعیین‌شده شود. برای جلوگیری از این مشکل، ترموستات های هوشمند یک ویژگی زمان بندی خودکار را نیز ارائه می دهند.

این ویژگی مستلزم استفاده از الگوریتم‌ها و تشخیص الگو برای ایجاد یک برنامه زمانی است که منجر به راحتی سرنشینان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. پس از ایجاد یک برنامه یا یک سناریو و با حذف خطای انسانی از زمان‌بندی، ترموستات‌های هوشمند می‌توانند زمان‌بندی هوشمندی ایجاد کنند که در واقع در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

 

سنسور تشخیص دما

در تلاش برای کاهش مشکلات مربوط به خطای انسانی مربوط به ترموستات های قابل برنامه ریزی، ترموستات هوشمند از سنسوری استفاده می کند که می تواند دمای خانه را اندازه گیری کرده و به کاربر نشان دهد تا ایشان بتوانند تصمیم بگیرند دما به حد مناسب خود رسیده یا خیر.

 

قابلیتهای دیگر ترموستات هوشمند

برخی از قابلیتهای ترموستات های هوشمند به صورت محدود و در برندها و شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه با یکدیگر آن ها را مرور می کنیم.

 

اتصال با وای فای

یکی از ویژگی های اصلی ترموستات های وای فای (مانند ترموستات های هوشمند) قابلیت اتصال آنها به اینترنت است. این ترموستات‌ها با یک ماژول Wi-Fi طراحی شده‌اند که به ترموستات اجازه می‌دهد به شبکه خانگی یا اداری کاربر متصل شود و با یک پورتال وب یا برنامه تلفن هوشمند ارتباط برقرار کند و به کاربران اجازه می‌دهد ترموستات را از راه دور کنترل کنند.

ویژگی Wi-Fi همچنین این قابلیت را دارد که گزارش مصرف انرژی و عملکرد سیستم تهویه مطبوع را از طریق پورتال وب ارسال کند و کاربر را در مورد بهره وری انرژی و نحوه مقایسه آن با سایر کاربران ترموستات هوشمند مطلع کند. همچنین ممکن است در صورت بروز مشکل در سیستم HVAC یا زمان تعمیر و نگهداری تجهیزات به کاربران هشدار دهد. ترموستات همچنین ممکن است از اتصال Wi-Fi برای نمایش شرایط آب و هوای فعلی و پیش بینی آب و هوا استفاده کند.

 

geofencing

یکی دیگر از ویژگی های ارائه شده توسط برخی از ترموستات های هوشمند از طریق اتصال به اینترنت، geofencing است. ژئوفنس یا حصار جغرافیایی یک مرز محیطی است که در اطراف محل یک گوشی هوشمند یا دستگاه دیگر بر اساس سیگنال های GPS ایجاد می شود. مزیت داشتن یک ترموستات هوشمند با قابلیت حصار جغرافیایی، این است که از موقعیت مکانی گوشی هوشمند کاربران برای تعیین اینکه آیا خانه اِشغال شده است استفاده می کند.

ترموستات هوشمند می‌تواند به جای استفاده از یک برنامه زمان‌بندی یا حسگر برای تعیین میزان اشغال، به مکان ژئوفنس تکیه کند تا به سیستم HVAC بگوید که آیا باید روشن شود یا خاموش باشد. از آنجایی که اکثر مردم تلفن های خود را با خود حمل می کنند، geofencing می تواند راهی دقیق برای تعیین الگوهای اشغال باشد.

امتیاز شما
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.