آرقاداغ اولین شهر تمام هوشمند در ترکمنستان

فهرست مطالب و عناوین
شهر هوشمند آرقاداغ ترکمنستان

آرقاداغ اولین شهر تمام هوشمند در ترکمنستان ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که با اجرای صحیح، باعث می‌شوند یک پله به آینده‌ای هوشمند نزدیک‌تر شویم. تصور شما از یک شهر هوشمند در صد سال دیگر چیست؟ با افتتاح آرقاداغ به عنوان اولین شهر تمام هوشمند در ترکمنستان میتوان گفت که یک قدم به رویای شهر تمام هوشمند نزدیک شده‌ایم. با جزییات بیشتر همراه مجله‌ی کوباکو باشید.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

مشخصات شهر هوشمند آرقاداغ

کار ساخت شهر Arkadag (که بعضاً به آن آرکاداغ یا آرکادا هم می‌گویند) با هدف ساخت شهری هوشمند و دوستدار محیط زیست واقع در 30 کیلومتری جنوب غربی آشغابات (عشق آباد، پایتخت کشور ترکمنستان) در سال 2019 آغاز شد.

لازم به ذکر است که تنها برای بخش اول از مراحل ساخت این شهر نزدیک به 3.3 میلیارد دلار هزینه شده است!

بر اساس برنامه‌ی دولت ترکمنستان، شهر آرقاداغ که به موجب قانون ویژه‌ای، به عنوان شهری دارای اهمیت دولتی شناخته شده است، به خودروهای دوستدار محیط زیست (اتوبوس برقی و خودروهای برقی) تمام هوشمند مجهز می‌شود.

 

دیگر تجهیزات شهر هوشمند ترکمنستان

پارکینگ‌های هوشمند طبقاتی، پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و دیگر تجهیزات از قدم‌های رو به جلو در هوشمندسازی شهرها در آرقاداغ اولین شهر تمام هوشمند در ترکمنستان خواهند بود.

خانه های هوشمند آرکاداغ به صورت یک‌دست سفید و مجهز به فناوری‌های هوشمندسازی مختلف مثل تهویه مطبوع و سرمایش و گرمایش، دستیار صوتی، پریز و کلیدهای هوشمند و سیستم امنیتی و کنترل تردد ساخته می‌شوند.

پیش‌بینی شده که تقریباً 70000 نفر در این شهر جدید زندگی خواهند کرد. در بخش اول ساخت شهر آرقاداغ، 336 منزل مسکونی دو و چند طبقه، امکانات اجتماعی، آموزشی، درمانی و فرهنگی، اماکن ورزشی و سیستم های مهندسی ساخته شد.

 

دو نکته‌ی جالب درباره‌ی اولین شهر تمام هوشمند

  • سطل‌های زباله “هوشمند” در نقاط مختلف شهر نصب شده است. روی درب این سطل‌های زباله، سنسورهای خاصی نصب شده است که با کمک آن‌ها، درصد پر شدن زباله به مرکز کنترل گزارش می‌شود تا از آلودگی سطح شهر جلوگیری شود.
  • همچنین یک سیستم هوشمند نظارت تصویری 24 ساعته برای اطمینان از امنیت اطراف منازل، موسسات، خیابان‌ها و جاده‌ها و همچنین ثبت و آرشیو اطلاعات مربوط به مصرف آب آشامیدنی و گاز طبیعی نیز در شهر جایگذاری می‌شود.

 

امکانات رفاهی آرقاداغ

25 ساختمان اداری در شهر آرقاداغ زیرساخت‌های مدیریت شهری، تجاری، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، حمل و نقل و ارتباطات مشاغل جدید را فراهم می کند. همچنین 11 مرکز خرید و تفریح مدرن نیز ایجاد خواهد شد.

همچنین قرار است راهکارهای فناوری اطلاعات از قبیل سیستم‌های تدریس مجازی و الکترونیکی، کتابخانه‌ی الکترونیکی و سیستم آزمون آنلاین در مراکز آموزشی شهر آرکاداغ معرفی شود.

یکی از شروط اصلی یک شهر هوشمند وجود شبکه‌های ارتباطی پرسرعت است؛ در Arkadag نیز مجموعاً 20 شبکه‌ی ارتباطی 3G و 20 و شبکه ارتباطی 4G (LTE) به همراه وای‌فای عمومی برای ساکنین شهر در دسترس خواهد بود.

یک مرکز خدمات تلفنی و سرویس‌دهی آنلاین نیز در این شهر مدرن ساخته خواهد شد. این مرکز، که به صورت 24 ساعته کار می‌کند، علاوه بر راهنمایی کاربران تجهیزات هوشمندسازی و ساکنین، در صورت لزوم به سیستم‌های امدادرسانی همچون آمبولانس، آتش نشانی و ایمنی تجهیزات اطلاع رسانی می‌کند و بر این اساس، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 

شهر هوشمند آرقاداغ
شهر آرقاداغ به زودی به یکی از پیشگامان هوشمندسازی شهرها و در ادامه، هوشمندسازی کل جهان تبدیل خواهد شد…

 

جایگاه شهر هوشمند در آینده چیست؟

گرچه شاید هوشمندسازی شهرها به عنوان یک تعریف و یا سرویس قابل ارائه برای شهرها و کشورهای مختلف دنیا قابل اجرا یا حتی قابل فکر کردن هم نباشد؛ اما در کوباکو به عنوان یک شرکت دانش بنیان همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا و مشتاق به پیشرفت آن‌ها، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تلاش نخبگان و سازندگان دنیا و با یکپارچگی به این رویا برسیم.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.