آیا هوشمند سازی پس از اتمام ساخت پروژه ممکن است؟

فهرست مطالب و عناوین
هوشمند سازی پس از اتمام ساخت پروژه

هوشمندسازی خانه های قدیمی چطور انجام می شود؟ آیا هوشمند سازی پس از اتمام مراحل ساخت ممکن است؟ چطور می شود به هوشمندسازی بعد از اتمام پروژه پرداخت؟ پاسخ به تمامی این سوالات را در مقاله‌ی پیش رو پیدا خواهید کرد. در ادامه با مقاله‌ی هوشمندسازی بر بستر سیم کشی سنتی با خانه هوشمند کوباکو همراه باشید.

 

استعلام قیمت هوشمندسازی خانه های قدیمی

هوشمندسازی بر بستر سیم کشی سنتی یا هوشمند سازی خانه های قدیمی یکی از امکانات خانه هوشمند کوباکو برای علاقه مندان به هوشمندسازی و اشخاصی ست که پس از مراحل پایانی ساخت و یا حتی زمان سکونت در خانه‌ی خود، به دنبال هوشمندسازی هستند. در این روش، از کلیدهایی که بر سر راه منابع تغذیه هر یک از تجهیزات مصرف کننده تعبیه شده به منظور کنترل هوشمند این تجهیزات استفاده می کنیم که توضیحات بیشتر در ادامه داده شده است.

چه پروژه‌ی شما در حال ساخت بوده، چه سیم کشی انجام شده باشد و چه سال‌ها باشد که در خانه‌ی خود ساکن هستید، چه برای سیم کشی هوشمند KNX و چه برای سیم کشی های معمولی، امکان هوشمندسازی خانه با تجهیزات تولیدی خانه هوشمند کوباکو فراهم است.

برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه‌ی خود، کافیست همین حالا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر، درخواست خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

هوشمند سازی پس از اتمام ساخت ممکن است؟

در دنیای امروز، هوشمندسازی خانه‌ها به عنوان یکی از جدیدترین ویژگی‌های فناورانه جلب توجه کرده است. اگرچه بسیاری از افراد در ابتدا به دنبال این امکان هستند که خانه‌های خود را هوشمند کرده و تجهیزات پیشرفته را در زندگی روزمره‌شان ادغام کنند.

اما اغلب سوالاتی در مورد امکان هوشمندسازی پس از اتمام پروژه و پایان ساخت به ذهن آن‌ها خطور میکند. در این مقاله، به بررسی راهکارها و امکانات هوشمندسازی خانه پس از اتمام ساخت پرداخته و نشان خواهیم داد که چگونه حتی در خانه‌های قدیمی و با استفاده از بستر سیم کشی سنتی می‌توان به هوشمند سازی پس از اتمام مراحل ساخت پرداخت.

 

هوشمندسازی خانه و بستر سیم کشی سنتی

یکی از اشتباهات رایج در مورد هوشمندسازی بعد از اتمام پروژه این است که برای این منظور حتماً باید از تجهیزات بی‌سیم استفاده شود. در حالی که تکنولوژی بی‌سیم پیشرفت‌های چشمگیری کرده است،

اما استفاده از بستر سیم کشی سنتی همچنان به عنوان یک گزینه مطرح و موثر در هوشمندسازی خانه‌های قدیمی و حتی پس از اتمام پروژه ساخت، امکان‌پذیر است. این راهکارها، به افراد این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به تغییرات جزئی در ساختار خانه، از امکانات هوشمندی برخوردار شوند.

 

هوشمندسازی بر بستر سیم کشی سنتی

 

تفاوت سیم کشی سنتی و سیم کشی هوشمند

نحوه سیم کشی خانه هوشمند با سیم کشی سنتی تفاوت هایی دارد که در یک بیان ساده می توان گفت در حالت سنتی برای کنترل هر مصرف کننده، کلیدی سر راه تغذیه آن قرار می دهیم.

ولی در سیم کشی هوشمندِ یک خانه (طبق استاندارد سیم کشی هوشمند) تمامی مصرف کننده ها از تابلو برق هوشمند و در واقع ماژول‌های خروجی (مثل رله و …) تغذیه و کنترل می شوند. (برای جزییات بیشتر مقاله‌ی تفاوت سیم کشی سنتی و سیم کشی هوشمند را از کوباکو بخوانید.)

 

امکانات هوشمندسازی بر بستر سیم کشی سنتی

تقریباً می‌توان گفت که تمامی امکانات هوشمند سازی که توسط خانه هوشمند کوباکو بر روی بستر سیم کشی هوشمند KNX ارائه می‌شوند، برای سیم کشی عادی و سنتی نیز قابل اجرا هستند. برخی از این امکانات عبارتند از:

 

1. نورپردازی هوشمند

استفاده از لامپ‌ها و سیستم‌های نورپردازی هوشمند بر بستر سیم کشی سنتی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا نور خانه خود را با استفاده از تکنولوژی هوشمند تنظیم کنند. این امکان باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش راحتی در زندگی روزمره می‌شود.

چراغ‌های خانه توسط سیستم هوشمند بر بستر سیم کشی عادی خانه قابلیت کنترل از راه دور به صورت کاملا هوشمند را دارند. این کنترل از طریق کلیدهای لمسی رله ای یا تاچ پنل ها قابل مدیریت و برنامه ریزی است.

 

2. سیستم هوشمند گرمایش و سرمایش

سیستم‌های هوشمند گرمایش و سرمایش، با ادغام با بستر سیم کشی سنتی، به کنترل دما و مدیریت مصرف انرژی در خانه کمک می‌کنند. این امکان به کاربران این امکان را می‌دهد تا از راه دور، حتی از محل کار یا مسافرت، سیستم گرمایش و سرمایش خود را کنترل کنند.

 

هوشمند سازی خانه های قدیمی

 

3. سیستم صوتی هوشمند

اسپیکرهای کوباکو با اتصال به آمپلی‌فایر 2 یا 5 کاناله، با امکان تعریف زون یا مناطق مختلف برای پخش صدا یا موزیک مجزا در اتاق های مختلفِ خانه، برای استفاده چه در بستر سنتی و چه در بستر هوشمند، آماده‌ی اتصال به خانه‌ی هوشمند شما هستند.

همچنین می توان این سیستم را با کنترل رنگ و شدت نور نیز تنظیم کرد تا به یکپارچگی نور با صدا و یا اصطلاحاً همان رقص نور نیز دسترسی داشته باشیم.

 

4. آیفون هوشمند، حسگرها و کنترل تردد

با نصب آیفون هوشمند کوباکو، می توانید از طریق تاچ پنل (کنترل پنل مرکزی) یا اپلیکیشن کوباکو به ورود و خروج افراد به و از خانه‌ی خود، در هر کجای جهان که هستید، دسترسی داشته باشید. این مورد به شما کمک می کند تا به حفظ امنیت و حریم خصوصی خانه‌ی خود کمک کنید.

همچنین حسگرهای تشخیص حضور افراد در خانه نیز می توانند علاوه بر کمک به امنیت خانه هوشمند شما، به سیستمهای دیگر مثل سیستم روشنایی نیز متصل شده و بر اساس حضور افراد، چراغ ها را روشن یا خاموش کنند.

 

نکات تکمیلی

به دلیل اینکه هوشمندسازی بر بستر سیم کشی سنتی یک مسئله مهم است، باید توجه داشت که در این راستا، اطلاعات بیشتری در مورد انتخاب تجهیزات مناسب و همچنین تخصیص منابع اجرایی برای اجتناب از هدررفت انرژی به‌طور جدی مهم خواهد شد. همچنین، برنامه‌ریزی موفقیت‌آمیز برای هوشمندسازی پس از اتمام پروژه نیازمند انجام یک مرحله پژوهش دقیق و شناخت عمیق از نیازها و توقعات کاربران است.

برای مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان شرکت خانه هوشمند کوباکو در رابطه با هوشمندسازی بر بستر سیم کشی سنتی کافی ست با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

در نهایت، می‌توان نتیجه گرفت که هوشمندسازی خانه‌های قدیمی یا پس از اتمام پروژه ساخت، با استفاده از بستر سیم کشی سنتی، امکان پذیر و موثر است. راهکارهای هوشمند سازی کوباکو به افراد این امکان را می‌دهند که به راحتی و بدون نیاز به تغییر در ساختار سیم کشی و برق خانه خود، از امکانات هوشمندسازی بهره مند شوند.

این امکانات علاوه بر کاهش مصرف انرژی و هزینه های صرف شده برای آن، به حفظ حریم خصوصی و امنیت خانه‌ی شما نیز کمک کرده و زندگی با آسایش و آرامش بیشتری را برایتان فراهم می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.