قیمت خانه هوشمند knx

فهرست مطالب و عناوین
قیمت خانه هوشمند KNX

خانه هوشمند KNX با اتکا به این پروتکل، اتوماسیون و کنترل بی‌نظیر و بهینه‌ای را برای خانه شما به ارمغان می‌آورد. این سیستم امکان کنترل روشنایی، تهویه مطبوع، پرده‌ها، امنیت و بسیاری از تجهیزات دیگر را از طریق یک رابط کاربری واحد فراهم می‌کند. اما قیمت خانه هوشمند KNX چقدر است؟ با جزییات بیشتر و نحوه‌ی استعلام قیمت سریع همراه مجله‌ی کوباکو باشید.

استعلام قیمت هوشمند سازی KNX

قیمت خانه هوشمند KNX با توجه به نوع و تعداد تجهیزات مورد نیاز و همچنین نیاز و سلیقه‌ی شما در انتخاب سیستم ها متفاوت است؛ اما در کل باید بگوییم که سیستم های هوشمندسازی با سیم که بر بستر و پایه‌ی استاندارد KNX بنا شده اند، قیمتی به مراتب ارزانتر از سیستم های هوشمند سازی بر بستر وای فای دارند و تا حد زیادی نسبت به آن پایدارتر هستند.

شرکت تولیدی دانش‌بنیان خانه هوشمند کوباکو با بیش از 13 سال تجربه و 3000 پروژه‌ی هوشمند سازی شده در سطح کشور، تجهیزات هوشمند خود را بر بستر هوشمند (KNX) و همچنین بستر سنتی (سیم کشی عادی) ارائه می دهد.

برای مشاوره با ما، کافی ست با تلفن 02188850534 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر، درخواست خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

پروتکل KNX چیست؟

پروتکل KNX یک استاندارد بین‌المللی و متن‌باز برای اتوماسیون خانه و ساختمان است. این پروتکل به منظور ایجاد یک زبان مشترک بین دستگاه‌های مختلف از تولیدکنندگان مختلف طراحی شده  و به شما امکان می‌دهد تا بدون توجه به برند، تمام تجهیزات هوشمند خانه خود را با یکدیگر به ‌صورت یکپارچه و هماهنگ کنترل کنید.

 

در صورتی که می خواهید درباره‌ی این پروتکل اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می دهیم مقاله‌ی استاندارد KNX چیست را مطالعه کنید.

 

برخی از مزایای استفاده از پروتکل KNX عبارتند از:

  • KNX یک استاندارد اثبات شده با قدمت چندین ساله‌ست که توسط میلیون‌ها دستگاه خانگی و صنعتی در سراسر جهان استفاده می‌شود.
  • به طور مداوم در حال توسعه و به‌روزرسانی است؛ به این معنی که شما می‌توانید به راحتی سیستم خود را در آینده ارتقا دهید.
  • طیف وسیعی از دستگاه‌ها را از تولیدکنندگان مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • از رمزنگاری قوی برای محافظت از داده‌های شما استفاده می‌کند.
  • برای استفاده آسان طراحی شده و به همین دلیل برای افراد کم‌توان نیز قابل دسترس‌تر و بهتر است.

 

هوشمندسازی KNX

 

نقش پروتکل KNX در هوشمند سازی خانه

پروتکل KNX می‌تواند برای کنترل طیف وسیعی از تجهیزات در خانه یا ساختمان، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، تنظیم سطح روشنایی و ایجاد سناریوهای روشنایی مختلف، تنظیم دمای خانه یا ساختمان شما، کنترل سیستم‌های گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع، باز و بسته کردن پرده‌ها و کرکره‌ها، کنترل سیستم‌های امنیتی مانند دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های اعلام حریق، سیستم‌های اعلام سرقت، نظارت بر مصرف انرژی شما، خاموش کردن دستگاه‌های برقی به طور خودکار در زمانی که از آنها استفاده نمی‌شود و بهینه‌سازی مصرف انرژی شما استفاده شود.

علاوه بر این، KNX می‌تواند برای موارد زیر نیز استفاده شود:

  1. کنترل مدیا و دستگاه‌های صوتی و تصویری: KNX می‌تواند با دستیارهای صوتی مانند Amazon Alexa و Google Assistant و همچنین با صفحات لمسی و رابط‌های کاربری دیگر ادغام شود.
  2. اتوماسیون: KNX می‌تواند برای ایجاد سناریوهای خودکار برای خانه یا ساختمان شما استفاده شود، مانند خاموش شدن چراغ‌ها و قفل شدن درها زمانی که شما خانه را ترک می‌کنید.
  3. کنترل از راه دور: KNX می‌تواند برای کنترل خانه یا ساختمان شما از راه دور از طریق تلفن هوشمند یا تبلت شما استفاده شود.

 

عوامل مؤثر بر قیمت خانه هوشمند KNX

قیمت خانه هوشمندی که با استاندارد KNX مجهز به دستگاه ها و سیستم های هوشمندسازی شده، بر اساس متراژ، تعداد اتاق ها، تجهیزات مورد نیاز شما و همچنین نوع و برند آن ها متغیر است. در ادامه، با یکدیگر به بررسی این موارد می‌پردازیم:

  1. به طور طبیعی، خانه‌های بزرگ‌تر به تجهیزات و اتصالات بیشتری نیاز دارند که به نوبه‌ی خود، قیمت را افزایش می‌دهند.
  2. سیستم‌های KNX می‌توانند از یک سیستم ساده برای کنترل روشنایی تا سیستم‌های پیچیده با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته و کنترل کامل تجهیزات خانه متغیر باشند. بنابراین سلیقه‌ی شما و نوع یکپارچه سازی دستگاه های مورد نظر با پروتکل می تواند قیمت را دستخوش تغییرات کند.
  3. برندهای مختلف تجهیزات KNX قیمت‌های متفاوتی دارند؛ به طور کلی، برندهای اروپایی مانند اشنایدر، ABB، کرسترون، کنترل4 و… قیمت بالاتری نسبت به برندهای چینی و آسیایی دارند. (در نظر داشته باشید که در بین انتخاب های هوشمند سازی در ایران، برندهایی مثل کوباکو که تولید داخلی هستند، علاوه بر ارائه‌ی کیفیتی در سطح برندهای اروپایی ذکر شده، قیمتی به مراتب مقرون به صرفه تر و مناسب‌تری نسبت به باقی تجهیزات موجود در بازار دارند.)
  4. علاوه بر قیمت تجهیزات، هزینه نصب و راه اندازی سیستم نیز باید در نظر گرفته شود. این هزینه به تخصص و تجربه نصاب و پیچیدگی سیستم بستگی دارد.

 

به طور تقریبی، قیمت خانه هوشمند KNX در شرکت خانه هوشمند کوباکو برای یک آپارتمان، به طور تخمینی به اندازه‌ی هزینه‌ی یک متر آپارتمان است. البته این قیمت می‌تواند با توجه به عواملی که ذکر شد، به طور قابل توجهی افزایش یا کاهش یابد که با مطرح کردن موضوع با کارشناسان، مشخص می شود با چه هزینه ای می توانید تجهیزاتی را داشته باشید که برای خانه شما مناسب‌تر است.

 

هوشمند سازی با KNX

 

راهکارهای کاهش قیمت هوشمند سازی با KNX

هوشمند سازی با KNX با توجه به برخی موارد می تواند قیمت بالایی داشته باشد؛ اما در نظر داشته باشید که در برخی موارد بهتر است برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، راهکارهای مناسبی بیاندیشیم. در زیر، برخی از این راهکارها را برای شما مثال زده ایم.

 

استفاده از تجهیزات برندهای ایرانی

این تجهیزات قیمت پایین‌تری نسبت به برندهای اروپایی دارند اما همانطور که حدس می زنید، کیفیت آن ها تفاوتی با نمونه های اروپایی ندارد. برای مثال، تجهیزات هوشمند سازی کوباکو با برندهای اروپایی قابل رقابت بوده و بهتر از آن این است که با توجه به این که با یک شرکت ایرانی سر و کار دارید، خیالتان از بابت ضمانت (گارانتی) و خدمات پس از فروش نیز راحت است.

 

استفاده از سیستم‌های ساده‌تر

اگر به تمام امکانات یک سیستم KNX پیچیده نیاز ندارید، می‌توانید از سیستم‌های ساده‌تر با قیمت پایین‌تر استفاده کنید. اما نباید انتظار هوشمند سازی کامل را از این سیستم ها داشته باشید و صرفاً ممکن است بتوانند فعالیتهای خیلی ساده مثل روشن و خاموش کردن مکانیکی کلیدها و باز و بسته کردن درب و غیره را انجام دهند.

 

خودتان تجهیزات را نصب کنید…!

اگر مهارت و دانش فنی لازم را دارید، می‌توانید خودتان سیستم را نصب کنید و هزینه نصب را به این ترتیب حذف کنید. اما به هیچ وجه توصیه نمی شود که این کار را انجام دهید؛ زیرا ممکن است گارانتی محصولات با نصب توسط خودتان باطل شود و به همین دلیل، در موقع بروز مشکل نتوانید از خدمات ضمانت و پس از فروش استفاده کنید که در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد.

 

هوشمند سازی KNX

 

جمع‌بندی

خانه هوشمند سیمی KNX مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد و همانطور که گفتیم، استفاده از تجهیزات ساخت ایران به راحتی می تواند هم از لحاظ کیفیتی گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد و هم از نقطه نظر خانه هوشمند KNX که ممکن است دغدغه‌ی شما نیز باشد.

تجهیزات خانه هوشمند کوباکو که در کارخانه‌ی این شرکت واقع در اصفهان تولید می‌شوند، با کیفیتی همانند سیستم های اروپایی به بازار عرضه شده و این شرکت با رزومه‌ی بیش از 3000 پروژه‌ی هوشمند سازی شده در 13 سال اخیر، کیفیت تولیدات خود را برای مصرف کنندگان عزیز تضمین کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.