آبیاری هوشمند خانه

فهرست مطالب و عناوین
سیستم آبیاری خانه هوشمند

آبیاری هوشمند خانه یکی از امکانات جذاب هوشمند سازی برای افراد علاقه مند و صاحبان خانه (مخصوصاً خانه‌های ویلایی) و گلخانه‌هاست که به شما امکان اتوماسیون آبیاری گل و گیاهان خود را به صورت کاملاً هوشمند می‌دهد. با معرفی سیستم آبیاری خانه هوشمند همراه کوباکو باشید.

 

آبیاری هوشمند خانه

کاربرد آبیاری هوشمند همان طور که از نام آن برمی آید، در واقع آبیاری کردن گیاهان در انواع باغچه ها و گلدان ها بدون نیاز به انجام یا نظارت توسط افراد است. اهمیت این موضوع جدا از سهولت انجام این کار، در مواقعی پررنگ تر می شود که ساکنین در خانه/ساختمان حضور ندارند و در طول مدت عدم حضور آنها، در فواصل زمانی مختلف که قابل پیش بینی هستند، نیاز به آبیاری گیاهان وجود دارد.

 

 

 

نحوه ی انجام این کار به این صورت است که شیرهای برقی آب به تعداد مورد نیاز در ارتباط با مسیر آبیاری در ساختار سیستم هوشمند ساختمان پیش‌بینی و نصب می شوند. این شیرهای برقی، از راه دور توسط مانیتورهای مختلف دیجیتالی مورد استفاده‌ی کاربر قابل کنترل هستند؛ به این صورت که هم کنترل هر یک از شیرهای آب برای مسیر آبیاری گیاهان قابل قطع و وصل کردن است و هم می‌توان در برنامه‌ی سیستم هوشمند، زمانبندی مشخصی را برای هر مسیر آبیاری پیش بینی و تعیین کرد که کار آبیاری بر آن مبنا انجام شود.

 

این فرایند به وسیله ی دو نوع از تجهیزات هوشمندسازی اجرا می شود: شیر برقی و عملگر یا Actuator در تابلو برق سیستم هوشمند سازی خانه/ساختمان.

 

در حالت تعمیم یافته و پیشرفته تر این سیستم امکان کنترل و تنظیم آیتم های مورد نظر برای یک گلخانه هم وجود دارد. در این مدل میزان رطوبت خاک قابل تعیین و تنظیم وکنترل است. همچنین این قابلیت وجود دارد که سیستم آبیاری نسبت به میزان بارش دارای “حساسیت تعریف شده” باشد و بر اساس نیاز رطوبت گیاه و خاک در هر زمان میزان و شدت آبیاری را تنظیم و اجرا کند.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

مزایای سیستم آبیاری هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند در یک خانه‌ی هوشمند مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

کاهش مصرف آب: با استفاده از سیستم آبیاری خانه هوشمند می‌توان از اتلاف آب جلوگیری کرد و مصرف آب را کاهش داد. این سیستم به طور خودکار میزان آب مورد نیاز گیاهان را تعیین می‌کند و از آبیاری بیش از حد جلوگیری می‌کند. به این ترتیب می‌توان مصرف آب را تا 30 درصد کاهش داد.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه: با به کارگیری این سیستم دیگر نیازی به آبیاری دستی نیست و می‌توان از زمان و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کرد. این سیستم به طور خودکار در زمان‌های مناسب آبیاری را انجام می‌دهد.

افزایش سلامت گیاهان: با آبیاری منظم و دقیق، می‌توان سلامت گیاهان را بهبود بخشید. سیستم آبیاری هوشمند به طور منظم و دقیق آبیاری را انجام می‌دهد و از خشک شدن گیاهان جلوگیری می‌کند.

امکان کنترل از راه دور: خوبی آبیاری هوشمند خانه این است که می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد. این امر، به ویژه برای افرادی که سفر می‌کنند یا در خانه نیستند، بسیار مفید واقع می‌گردد.

با توجه به مزایای ذکر شده، سیستم آبیاری هوشمند یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند برای خانه‌های هوشمند شماست که می‌تواند به کاهش مصرف آب، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و بهبود سلامت گیاهان کمک کند.

5/5 - (2 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.