کنترل تردد خانه هوشمند

فهرست مطالب و عناوین
کنترل تردد خانه هوشمند

سیستم کنترل تردد خانه هوشمند یکی از زیرمجموعه‌های سیستم‌های امنیتی در هوشمند سازی خانه و ساختمان است که از سه بخش قفل درب، دوربین مدار بسته و پارکنیگ هوشمند تشکیل شده. در این مقاله، این سه مورد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم و به عملکرد و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه همراه مجله‌ی کوباکو باشید.

 

سیستم کنترل تردد خانه هوشمند چیست؟

سیستم کنترل تردد خانه هوشمند در واقع زیرمجموعه ی سیستم های حفاظتی و امنیتی در یک ساختمان است که می تواند به شکل های مختلف اجرا شود. در یک خانه‌ی هوشمند نیز مسئله‌ی کنترل تردد افراد اهیمت بالایی دارد و شرکت تولیدی دانش‌بنیان کوباکو نیز سیستم‌های اختصاصی مربوط به این موضوع و همچنین یکپارچگی با تجهیزات جانبی دیگر برندها را نیز برای شما عزیزان قرار داده است.

کنترل تردد از طریق سه دسته‌ی زیر در امکانات هوشمند سازی کوباکو جای گرفته و به عنوان یکی از امکانات هوشمند سازی مد نظر است:

  • انواع قفل درب
  • دوربین های مداربسته
  • پارکینگ هوشمند

 

 

1) انواع قفل درب

در واقع بسته به نیاز کاربر و انواع ترددها، دستگاه‌های مختلفی در سیستم کنترل تردد خانه هوشمند نصب شده و به کار گرفته می‌شوند. ساده ترین (و کم هزینه ترین) این وسیله ها (در اصطلاح) قفل مقابل برقی است که باز شدن زبانه ی فنری قفل و در پی آن باز شدن درب، از طریق مانیتورهای کنترل نظیر تاچ پنل ها و یا کلیدهای هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود؛ این فرایند از طریق اختصاص یک سرخط از تابلوی سیستم هوشمند ساختمان به “قفل مقابل برقی” در سیستم هوشمند استاندارد اجرا می شود.

 

همچنین امکان نصب دستگاه‌های مختلفی داخل قفل به عنوان مغزی یا نظیر آن وجود دارد که از طریق سیستم هوشمند قابل کنترل است و برای باز و بسته کردن قفل اصلی درب به کار می رود.

 

یک مرحله‌ی پیشرفته تر در قفل های هوشمند، قفل های دیجیتال هوشمند هستند که در آن ها کلا یراق قفل درب کاملا تعویض شده و کل قطعه ی قفل جزو سیستم هوشمند می شود. دسترسی و ایمنی این نوع قفل ها از روش های مختلفی مثل رمز عبور، اثر انگشت، کارت، کارت RFID و نظایر آن امکان پذیر است. همچنین سطح دسترسی افراد و زمان بندی های دسترسی های مختلف در این سیستم قفل درب کاملا قابل برنامه ریزی و تنظیم است.

 

2) دوربین های مداربسته

با اتصال سیستم دوربین مدار بسته به سیستم هوشمند می توان کلیه فضاها را از طریق تاچ پنل اصلی و یا از طریق تلفن همراه و تبلت مشاهده و کنترل نمود و با اتصال سیستم هوشمند به بستر اینترنت میتوان از هر نقطه از دنیا به سیستم مدار بسته دسترسی داشت و از وضعیت فضاهای مختلف ساختمان مطلع شد.

نصب دوربین مدار بسته به همراه قابلیت یکپارچه سازی انواع دوربین های IP موجود در بازار با سیستم خانه هوشمند کوباکو، به شما کمک می‌کند تا امنیت خانه هوشمند خود را ارتقا دهید و خیالتان از بابت ورود افراد متفرقه و متخلف به حریم خصوصی‌تان راحت باشد.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

3) پارکینگ هوشمند

به کمک سیستم پارکینگ هوشمند، شما می توانید درب پارکینگ را در زمان مشخصی طبق برنامه و یا کنترل از راه دور باز و یا کنترل کنید. به این صورت علاوه بر این که از تردد افراد متخلف جلوگیری کرده‌اید، از خروج بدون برنامه‌ریزی وسیله‌ی نقلیه‌ی خود از پارکینگ نیز مطلع خواهید شد که به تامین امنیت وسیله‌ی نقلیه‌ی کمک شایانی می‌کند.

 

جمع بندی و خلاصه

در این مقاله، درباره‌ی سیستم کنترل تردد خانه هوشمند که شامل سه بخش قفل درب، دوربین مدار بسته و پارکینگ هوشمند است صحبت کردیم. در ادامه و پس از معرفی سیستم، این بخش‌ها را با یکدیگر بررسی کرده و به عملکرد و کاربرد آن‌ها پرداختیم.

سیستم کنترل تردد هوشمند می‌تواند به شکل‌های مختلفی اجرا شود و شرکت تولیدی دانش‌بنیان کوباکو نیز سیستم‌های اختصاصی مربوط به این موضوع و همچنین یکپارچگی با تجهیزات جانبی دیگر برندها را نیز برای مشتریان خود قرار می‌دهد. با استفاده از این سیستم، می‌توانید امنیت خانه هوشمند خود را ارتقا دهید و خیالتان از بابت ورود افراد متفرقه به حریم خصوصی راحت باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.