هوشمندسازی خانه در ایران چه وضعیتی دارد؟

فهرست مطالب و عناوین
خانه هوشمند ایرانی و هوشمندسازی خانه در ایران

هوشمندسازی خانه در ایران مبحث جدیدی نیست و سال‌هاست در شرکت دانش‌بنیان کوباکو با پشتوانه‌ی دهه‌ها تجربه‌ی مدیران در صنعت ساختمان کشور به ارائه‌ی خدمات مشغولیم. در واقع، باید بدانید که خانه هوشمند ایرانی ویژگی‌هایی هم‌سطح با خانه‌های هوشمند روز دنیا و حتی در برخی موارد فراتر از آن‌ها دارد؛ اما ممکن است مسائلی همچون قیمت هوشمندسازی در ایران فکر شما را درگیر کرده باشند. پس در ادامه، همراه ما باشید…

 

وضعیت هوشمندسازی خانه در ایران

شاید اولین سوالی که در ذهن شما درباره‌ی خانه هوشمند شکل بگیرد، این است که یک خانه هوشمند ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ با توجه به تحریم‌ها و شرایط سختی که از سوی ابرقدرت‌ها و پیشگامان تکنولوژی و صنعت دنیا بر کشور ما حاکم است، اگر با این مقوله آشنایی نداشته باشید، شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد که هوشمندسازی خانه در ایران در سطح قابل قبولی باشد.

یا شاید با شنیدن نام خانه هوشمند، فکر کنید قیمت هوشمندسازی در ایران بیش از حد بالاست و مشکلات بسیاری پیش روی شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده‌ی خدمات است.

در ابتدا، باید بگوییم که تولید تجهیزات هوشمندسازی ساختمان در کشور ما در کل امر آسانی نیست؛ زیرا ساخت انواع ماژول‌های سقفی و دیواری و ارتباطات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه‌ها با یکدیگر، به دلیل تحریم‌ها و بومی‌سازی تجهیزات بر عهده‌ی مجموعه‌ی هوشمندسازی بوده و نیازمند تلاش بسیار و ارتباط مستمر واحدهای مختلف با یکدیگر است.

اما این موضوع در اصل سبب شده که تولیدکنندگان تجهیزات هوشمندسازی همچون کوباکو، به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چندین ساله‌ی مدیریت و همیاری نخبگان صنعت برق و ساختمان کشورمان بتوانند به محصولات و راهکارهایی دست یابند که قابل رقابت با تولیدات خارجی هستند.

بنابراین شاید در ابتدا به نظر شما برسد که هوشمندسازی مقوله‌ای‌ست که در ایران نمی‌توان روی آن حساب چندانی باز کرد؛ اما کافی‌ست پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر توسط کوباکو را مشاهده کنید تا متوجه شوید که هوشمندسازی به چه سرعت بالایی در حال تبدیل به یکی از استانداردهای ساختمانی است.

 

خانه هوشمند ایرانی
خانه هوشمند ایرانی در سالهای گذشته به طور جدی در رقابت با نمونه های خارجی بوده و امروزه نیز با قدرت سابق در حال ادامه است.

 

وضعیت هوشمندسازی در جهان

بد نیست برای دستیابی به یک دید کلی از هوشمندسازی ساختمان، به آمار و ارقام نگاهی بیاندازیم؛ در سال 2022، اندازه‌ی بازار جهانی خانه های هوشمند تقریبا 80.21 میلیارد دلار ارزش گذاری شد و پیش‌بینی می‌شود که این میزان از 93.98 میلیارد دلار در سال 2023، به 338.28 میلیارد دلار در سال 2030 افزایش یابد که نشان‌دهنده‌ی افزایش تقاضا برای هوشمندسازی‌ست.

همچنین افزایش تعداد کاربران اینترنت، افزایش درآمد مشتریان مخصوصاً در اقتصادهای در حال توسعه، افزایش اهمیت نظارت خانگی در مناطق دورافتاده و نیاز روزافزون به راه‌حل‌های کارآمد انرژی و مسائل محیط زیستی همچون انتشار CO2 پایین‌تر، کمک شایانی به رشد بازار هوشمندسازی کرده‌اند.

رشد اتوماسیون خانگی در سه سال اخیر تا حد زیادی به همه‌گیری COVID-19 و این واقعیت که مردم مجبور بودند به دلیل محدودیت‌های قرنطینه، زمان بیشتری را در خانه‌های خود بگذرانند نیز مربوط می‌شود. امروزه هم فروشندگان بیشتری وارد این صنعت شدند و در حال حاضر، به دلیل ورود کسب و کارهای بیشتر و فروش آنلاین بالاتر، به بیشتر در دسترس بودن هوشمندسازی کمک شایانی کرده‌اند.

 

ویژگی‌های خانه هوشمند ایرانی

از برخی ویژگی‌های یک خانه تمام هوشمند ایده‌آل در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت مناسب در کنار بالاترین سطح کیفیت
  2. سازگاری با سیم‌کشی سنتی و امکان استفاده از سیم‌کشی هوشمند
  3. ارتباط بدون قطعی و در هر لحظه با سیستم هوشمند
  4. خرید بدون واسطه و بی‌دردسر از تولیدکننده
  5. نصب تجهیزات با سرعت و دقت بالا (هنگام ساخت و پس از ساخت سازه)
  6. همکاری اثربخش و بلندمدت با انبوه‌سازان سراسر کشور
  7. بالا بردن ارزش سازه و سرمایه‌گذاری مطمئن بر روی ملک
  8. پشتیبانی و خدمات پس از فروش حرفه‌ای و برخط

در واقع سیستم‌های هوشمند ساخته شده و بومی‌سازی شده در خانه هوشمند ایرانی باید بتوانند با سلایق و سبک زندگی یک ایرانی تطابق کامل داشته باشند.

چه نیاز شما صرفاً روشنایی هوشمند باشد، چه نیاز به کلید و پریز لمسی سنتی داشته باشید و چه بخواهید یک پکیج فول‌آپشن از هوشمندسازی برای خانه‌ی خود تهیه کنید، مجموعه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات هوشمندسازی باید نیازهای شما را بررسی کنند و بهترین پیشنهاد با توجه به شرایط را به شما ارائه دهند.

 

قیمت هوشمندسازی در ایران
همین حالا با ارسال فرم استعلام قیمت هوشمندسازی آنلاین به کوباکو، با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه بهره‌مند شوید.

 

امکانات و قیمت هوشمندسازی در ایران

هزینه‌ی هوشمندسازی و قیمت خانه هوشمند ایرانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن‌ها، نیاز شماست. هنگام مشاوره با کارشناسان، با سوالاتی از قبیل: از خانه‌ی هوشمند خود چه انتظاراتی دارید؟ چه امکاناتی مد نظر شماست؟ پروژه‌ی شما در چه مرحله ساختی قرار دارد؟ متراژ پروژه چقدر است؟ و… پیش‌رو خواهید شد که پاسخ دقیق به آن‌ها تعیین می‌کند که دقیقاً چه پکیجی از امکانات و تجهیزات هوشمندسازی برای شما مناسب‌تر است.

البته این در صورتی‌ست که قطعات و تجهیزات را از شرکتی خریداری کنید که خود نیز تولیدکننده‌ی آن‌ها باشد؛ در غیر این صورت، با نمایندگی‌ها و شرکت‌هایی سر و کار خواهید داشت که از تجهیزات خارجی استفاده می‌کنند و به همین دلیل، ممکن است مجبور باشید هزینه‌ی بیشتری برای هوشمندسازی خانه‌ی خود پرداخت کنید.

برخی از امکانات خانه هوشمند که هوشمندسازی خانه در ایران به شما ارائه می‌دهد عبارتند از:

  • روشنایی و سیستم نور پردازی خانه هوشمند
  • سرمایش و گرمایش هوشمند
  • سیستم صوتی هوشمند
  • کنترل سیستم‌های مالتی‌مدیای هوشمند
  • کنترل تردد و اعلام سرقت
  • آبیاری هوشمند
  • استخر هوشمند
  • و…

 

جمع‌بندی | آینده‌ی هوشمندسازی در ایران و جهان

با پیشرفت روزانه‌ی اینترنت اشیا (IoT) و همچنین هوش مصنوعی (AI) می‌توان گفت که به زودی خانه هوشمند ایرانی رنگ و بویی تازه به خود می‌گیرد و بیش از پیش به آینده‌ای نزدیک می‌شویم که تا قبل از این، فقط می‌شد آن را در کتاب‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی دید! با پیشرفت تکنولوژی و گره خوردن هر چه بیشتر آن با زندگی روزمره، می‌توان گفت هوشمندسازی در ایران وارد مرحله‌ی حساسی شده و به نظر می‌رسد به زودی شاهد فراگیرتر شدن این مفهوم در بین ساکنین خانه‌ها و انبوه‌سازان هستیم.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در تابستان 1403 بهره‌مند شوید.