قیمت سیستم هوشمند ساختمان BMS

فهرست مطالب و عناوین
قیمت سیستم هوشمند ساختمان BMS

شاید در هنگام تهیه‌ی سیستم های هوشمند سازی و مشاوره با کارشناسان فروش، به این سوال برسید که قیمت سیستم هوشمند ساختمان یا همان BMS (Building Management Systems) چطور محاسبه می شود و در مجموع چقدر است؟ این موضوع به نوع پروژه‌ی ساختمانی شما، تعداد واحدها، نوع سیستم های درخواستی و مسائل دیگر بستگی دارد که در این مقاله در مورد قیمت BMS به این موارد می پردازیم. در ادامه همراه خانه هوشمند کوباکو باشید….

 

استعلام سریع قیمت هوشمند سازی

قیمت BMS یا همان هوشمند سازی خانه و ساختمان کاملاً بستگی به نوع کاربری ساختمان (مسکونی یا اداری تجاری) و همچنین سیستم ها و امکانات خانه هوشمند درخواستی از سوی کارفرما دارد و ممکن است برای هر شخصی متفاوت باشد. بنابراین، بهترین راه برای اطلاع از قیمت سیستم هوشمند ساختمان یا همان BMS (Building Management Systems) مشاوره با کارشناسان فروش خانه هوشمند کوباکو است. برای جزییات بیشتر با تلفن 02188850534 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر، درخواست خود را برای ما به صورت آنلاین ارسال کنید.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

محاسبه قیمت سیستم هوشمند ساختمان BMS

در ابتدا بیایید توضیح دهیم که هوشمند سازی ساختمان چیست؟ سیستم های BMS یا در واقع همان مدیریت و اتوماسیون ساختمان، مجموعه ای از فناوری ها هستند که بسیاری از اعمال روتین و روزمره در ساختمان ها را مدیریت کرده و به صورت اتوماتیک پیش می برند. برای مثال، سیستم روشنایی در یک ساختمان هوشمند، وظیفه دارد بر اساس سناریوهای ورود و خروج افراد، نسبت به خاموش یا روشن کردن روشنایی در بخش های مختلف ساختمان واکنش نشان دهد.

سیستم های هوشمند سازی عموماً بر اساس معیارهای مختلف و بر حسب نیاز افراد سان در ساختمان نصب و اجرا می شوند. از برخی از این سیستم ها می شود به سیستم امنیتی هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، سیستم تهویه و سرمایش/گرمایش هوشمند، تاچ پنل و آیفون هوشمند، کنترل تردد هوشمند، سیستم احضار آسانسور، آبیاری هوشمند و… اشاره کرد.

بر اساس این تعاریف و با این پیشفرض که با سیستم های هوشمند سازی آشنایی نسبی دارید، در زیر به تفکیک به عوامل موثر بر قیمت آن ها می پردازیم:

 

نوع و کاربری پروژه

یک پروژه‌ی ساختمانی کاربری مشخصی دارد؛ آیا قرار است در این پروژه شاهد واحدهای مسکونی باشیم؟ آیا قرار است این پروژه واحدهای اداری و تجاری داشته باشد؟ آیا پروژه با توجه به ارزش دارایی ها و اسناد و مدارک موجود نیاز به سیستم امنیتی پیشرفته دارد؟ آیا نیازی به سیستم های تهویه هوشمند هست؟ این ها تنها نمونه ای از سوالاتی درباره قیمت سیستم هوشمند ساختمان BMS ست که اگر با یک متخصص مطرح نشود، می تواند در هنگام اجرا و نصب هوشمند سازی شما را دچار دردسر کرده و یا حتی از این کار پشیمان کند!

 

نوع سیستم های مورد نیاز کارفرما

این موضوع با کاربری ساختمان رابطه‌ی مستقیم دارد اما مستقل از آن، به نیاز و سلیقه‌ی افراد نیز بستگی زیادی دارد. این که نیاز باشد از سیستم های صوتی و مولتی مدیای هوشمند یا از سیستم هایی همچون آبیاری هوشمند برای ساختمان خود استفاده کنیم، موضوعاتی هستند که کاملاً بستگی به نیاز شما دارند. اما شک نکنید اگر دید بلندنگرانه داشته باشید، با نصب و اجرای سیستم های هوشمند سازی به راحتی می توانید علاوه بر مصرف انرژی کمتر، در هزینه‌های مصرفی خود کاملاً صرفه جویی کنید.

 

سیستم اتوماسیون ساختمان

 

تعداد و متراژ واحدهای ساختمان

این موضوع نیز با توجه به این که به تعداد تجهیزات هوشمند سازی مستقیما مرتبط است، تاثیر زیادی بر قیمت نهایی دارد. حتی ممکن است با توجه به کاربری هر واحد، در نظر بگیرید که آیا برای آنها نیاز به هوشمند سازی یا استفاده از برخی از سیستم ها هست یا خیر.

 

معرفی کامل سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان

به طور کلی در مقاله‌ی قیمت سیستم هوشمند ساختمان BMS باید گفت که BMS برای بهینه سازی عملکرد ساختمان، بهره وری انرژی و رفاه ساکنین در سازه های مدرن بسیار مهم بوده و شامل ابزارهای مؤثری برای مدیریت طیف گسترده ای از سیستم های ساختمانی و حفظ عملیات کارآمد و پایدار است. در ادامه، با مقهوم این سیستم بیشتر آشنا می شویم.

سیستم های اتوماسیون ساختمان (BAS) و سیستم های مدیریت ساختمان (BMS) هر دو جزء مهم زیرساخت های ساختمان مدرن هستند که برای بهینه سازی عملکرد کلی، بهره وری صحیح از انرژی و راحتی ساکنین ساختمان ها طراحی شده اند.

 

سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS) چیست؟

BAS به ادغام سیستم های مختلف خودکار در یک ساختمان، مانند HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع)، روشنایی، امنیت، ایمنی آتش نشانی و کنترل دسترسی اشاره دارد. BAS این سیستم ها را برای عملکرد منسجم و کارآمد متصل و کنترل می کند. حسگرها، کنترل‌کننده‌ها و محرک‌ها در سرتاسر ساختمان مستقر شده‌اند تا پارامترهای مختلف را نظارت و کنترل کنند. BAS امکان نظارت، برنامه نویسی و کنترل متمرکز را فراهم می کند و مدیریت عملیات ساختمان و پاسخ به تغییرات یا مسائل را آسان تر می کند.

 

قیمت BMS

 

حال، BMS یک اصطلاح گسترده تر است که شامل BAS شده و همچنین در کنار آن، شامل عملکردهای اضافی مربوط به عملیات ساختمان، نگهداری و بهینه سازی فعالیتها نیز می شود. BMS بر مدیریت کلی نگرانه در ساختمان و ادغام سیستم ها و زیرسیستم های مختلف تمرکز دارد. این سیستم به طور معمول شامل ویژگی هایی مانند مدیریت انرژی، تعمیر و نگهداری تاسیسات، مدیریت دارایی، نظارت بر تردد و تهیه‌ی گزارشات است. BMS بینش ها و تجزیه و تحلیل های دقیقی را برای کمک به مدیران تاسیسات در تصمیم گیری آگاهانه برای افزایش کارایی عملیاتی، کاهش مصرف انرژی و بهبود راحتی ساکنین ارائه می دهد.

 

مزایای سیستم های اتوماسیون و مدیریت ساختمان

بهره وری بیشتر از انرژی: BAS با نظارت و کنترل سیستم ها، کاهش هدررفت انرژی و پیکربندی تنظیمات بر اساس شغل ها و تقاضای افراد به بهینه سازی مصرف انرژی کمک می کنند.

صرفه جویی در هزینه: مصرف بهینه انرژی و رویکرد پیشگیرانه در مصرف نادرست آن، می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه در دراز مدت شود.

افزایش راحتی ساکنین: سیستم‌های اتوماسیون به حفظ شرایط بهینه محیط داخلی مانند دما، روشنایی و کیفیت هوا کمک می‌کنند و محیطی راحت‌تر و سازنده‌تر برای ساکنین ایجاد می‌کنند.

ساده سازی عملیاتها در ساختمان: نظارت و کنترل متمرکز مدیریت آسان‌تر، دسترسی از راه دور و تعمیر و نگهداری با نگاهی پیشگیرانه را امکان‌پذیر می‌کند، زمان رسیدن به خرابی ها را کاهش می‌دهد و کارایی عملیاتی کلی را بهبود می‌بخشد.

ایمنی و امنیت پیشرفته: سیستم های یکپارچه نظارت و پاسخ موثر به تهدیدات امنیتی و مشکلاتی از قبیل آتش سوزی و کنترل تردد و دسترسی را تضمین می کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.