آپارتمان هوشمند چیست؟

فهرست مطالب و عناوین
آپارتمان هوشمند

آپارتمان هوشمند با همان مفهومی که آن را به عنوان یک خانه‌ی هوشمند تعریف می کنیم، در واقع به خانه ای آپارتمانی می گویند که به تجهیزات یکپارچه‌ی اتوماسیون و هوشمند سازی مجهز شده است. در این مقاله، به بررسی ویژگی های مهم هوشمند سازی آپارتمان می پردازیم و در نهایت ویژگی ها و محصولات ارائه شده از شرکت کوباکو در این زمینه را معرفی می کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید….

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

خدمات خانه هوشمند کوباکو

شرکت تولیدی و دانش‌بنیان خانه هوشمند کوباکو با بیش از 13 سال سابقه و به پشتوانه‌ی تجربه‌ی چندین ساله‌ی مدیران و تیم فنی نخبه‌ی خود، تا کنون بیش از 3000 پروژه‌ی مسکونی، ویلایی و اداری-تجاری را به تجهیزات هوشمند سازی تولید خود مجهز کرده است.

بخش بزرگی از پروژه‌های هوشمند سازی در شرکت کوباکو را آپارتمان ها و خانه های درون شهری تشکیل می دهند و کوباکو برای هوشمند سازی آپارتمان تجهیزات و سیستم های مختلفی را تامین می کند. برخی از مهم‌ترین این سیستم ها عبارتند از:

  • سیستم روشنایی هوشمند که به کمک آن می توان علاوه بر خاموش و روشن کردن چراغ های خانه با کلیدهای لمسی یا تاچ پنل و اپلیکیشن، شدت و رنگ آن ها را نیز از طریق ماژول RGB کنترل کرد. کنترل هوشمند روشنایی خانه اولین چیزی ست که توجه افراد را به خانه‌ی مدرن شما جلب می کند.
  • سیستم صوتی و رقص نور که به شما امکان پخش موسیقی دلخواهتان را از هر کجای خانه می دهد و در کنار آن، با همگام‌سازی با نور، می تواند افکت رقص نور تولید کند. اسپیکرهای سقفی یا دیواری شما به آمپلی‌فایرهای کوباکو متصل شده و امکان پخش موسیقیهای مختلف در زون های مختلف بر اساس سلیقه‌ی شخصی را برای شما فراهم می کنند.
  • سیستم امنیتی و ضد سرقت که از طریق ماژول مخصوص Home Center به شما امکان کنترل سیستم اعلام سرقت از طریق ریموت کنترل، کلید سناریو، پنل اصلی و سایر تجهیزات ارتباطی و امکان تعریف سناریوی خروج از خانه و شبیه ساز حضور را می دهد. همچنین این سیستم با اتصال به دوربینهای مدار بسته مبتنی بر IP یک لایه‌ی محافظتی عالی به امنیت حریم خصوصی و اموال شما اضافه می کند.
  • آپارتمان هوشمند شما علاوه بر این سیستم ها می تواند مجهز به پرده برقی، سیستم کنترل سرمایش و گرمایش، شیرهای برقی آب و گاز، ریموت کنترل رادیویی و سیستم های سرگرمی و مدیای یکپارچه باشد.

برای مشاوره‌ی رایگان در خصوص هوشمند سازی آپارتمان خود کافی ست با تلفن 02188850534 تماس بگیرید و یا به صفحه استعلام قیمت خانه هوشمند در وبسایت ما مراجعه کنید.

 

آپارتمان هوشمند چیست؟

آپارتمان های هوشمندسازی شده در واقع خانه‌هایی هستند که امکانات رفاهی هوشمند، راه‌حل‌های اتوماسیون ساختمان و مدیریت انرژی را در یک سیستم ساختمان به هم متصل و با یکدیگر ادغام می‌کنند. این دستگاه ها همگی به هم متصل هستند و از طریق اینترنت اشیا (IoT) با یکدیگر و با سیستم مرکزی ارتباط برقرار می کنند.

تجهیزات هوشمند سازی شما را قادر می‌سازند تا از راه دور سیستم‌های کنترل دسترسی، لوازم خانگی و سایر دستگاه‌ها را در سراسر آپارتمان خود نظارت و مدیریت کنید. همه این دستگاه ها گرد هم می آیند تا یک اکوسیستم با فناوری یکپارچه برای ساختمان شما ایجاد کنند که هدف اصلی آن، آسایش و آرامش شماست.

 

 

مزایای هوشمند سازی آپارتمان چیست؟

یک آپارتمان هوشمند دستگاه‌ها و سیستم های مختلفی را برای آرامش خیال، کارایی بالاتر و کنترل بهتر بر فضای زندگی شما یکپارچه می کند. این آپارتمان‌ها از فناوری‌های یکپارچه‌سازی شده‌ی اینترنت اشیا (IoT) برای بهبود جنبه‌های مختلف زندگی روزمره و آسان‌سازی کارهای روتین (که گاهاً می توانند خیلی وقت‌گیر باشند) استفاده می‌کنند. در زیر، به تفکیک، مزایای هوشمندسازی آپارتمان و این که چرا باید به فکر تجهیز آپارتمان خود به این سیستم ها باشید آمده است.

 

راحتی و آسایش

اولین چیزی که هوشمند سازی خانه برای آن پدید آمد، در واقع به یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسانی پاسخ می دهد و آن احساس آرامش در روتین و روزمرگی زندگی ماست.

آپارتمان های هوشمند کارهای معمولی مانند تنظیم دما، روشن/خاموش کردن چراغ ها، قفل کردن درها و مدیریت لوازم خانگی را خودکار می کنند. این موضوع نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و تلاش می شود، بلکه به شما کمک می کند تا به امور مهمتر روزمره‌ی خود برسید.

با دستگاه های هوشمند، می توانید خانه خود را از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند یا دستورات صوتی خود کنترل کنید. این به ویژه برای تنظیمات مهم و اساسی در حالی که دور هستید به کار می آید. برای مثال، شاید نیاز باشد درب خانه یا پارکینگ را برای شخصی باز کنید و وی کلیدی ندارد؛ یا شاید حتی سیستم اعلام سرقت فعال شود و نیاز باشد چک کنید که چه کسی به حریم خصوصی شما تجاوز کرده است.

برخی از سیستم‌های هوشمندسازی در جهت آسایش شما، پا را فراتر از این مسائل می گذارند؛ آنها به کمک هوش مصنوعی، سلائق و ترجیحات شما در تنظیمات مربوط به سیستم های هوشمند خانه را یاد می‌گیرند و بر اساس آن، محیط خانه را برای نیازهای شخصی سازی شده‌ی شما تطبیق می‌دهند. به عنوان مثال، ترموستات های هوشمند دما را بر اساس عادات شما تنظیم می کنند تا نیاز نباشد به صورت دستی و Manual این کار را انجام دهید.

 

بهره وری از انرژی، صرفه جویی در هزینه

سبز بودن خانه های هوشمند (البته که درباره‌ی رنگ آن ها حرف نمی‌زنیم!) مزیت بزرگ بعدی آن هاست که فعالان و علاقه مندان به محیط زیست – به طور کلی، هر انسانی که برای دنیایی که در آن زندگی می کند ارزشی قائل است – را به استفاده از این سیستم ها ترغیب می کند. سیستم های اتوماسیون و هوشمند سازی در آپارتمان هوشمند می توانند مصرف منابع را با تنظیم موثرتر مصرف آب، برق و گرمایش/سرمایش بهینه کنند. در واقع دستگاه‌های هوشمند اغلب دارای قابلیت‌های پایش انرژی هستند و به شما کمک می‌کنند مصرف انرژی را پیگیری و بهینه کنید.

 

 

امنیت پیشرفته

دوربین های مداربسته تحت شبکه، حسگرهای حرکتی و قفل های هوشمند ویژگی های امنیتی پیشرفته ای را ارائه می دهند. این سیستم ها اجازه نظارت بر خانه از راه دور و اطلاع رسانی برای هر گونه فعالیت مشکوک را می دهند. به این صورت، به دور از خانه و هر کجای دنیا که باشید، کافی ست تلفن همراه خود را به اینترنت متصل کرده و بر آپارتمان هوشمند خود نظارت داشته باشید.

همچنین یکی از امکانات جذابی که در کوباکو نیز به شما ارئه می دهیم، سناریوی شبیه سازی حضور است؛ وقتی خارج از خانه هستید، با فعالسازی این سیستم در یک دوره زمانی و با روشن و خاموش شدن چراغها، شبیه ساز حضور فعال شده و این دید را به افراد بیرون از خانه القا می کند که ساکنین در خانه حضور دارند و با درصد بسیار بالایی، مانع از ورود افراد غیرمجاز به حریم خصوصی شما می شود.

حسگرها لایه‌ی مهمی به امنیت خانه شما اضافه می کنند؛ حسگرهای حرکتی به همراه سیستم های متصل به پارکینگ و درب های ورودی همگی در کنترل تردد و جلوگیری از ورود افراد متفرقه و غیرمجاز به خانه جلوگیری می کنند. برخی حسگرهای هوشمند می توانند نشت گاز یا دود را تشخیص دهند و هشدارهای فوری را برای جلوگیری از صدمات احتمالی به شما و یا به سرویس های اورژانسی مثل آتش نشانی ارسال کنند.

 

سرگرمی و آرامش

اکثر دستگاه های هوشمند برای کار با یکدیگر طراحی شده اند و یک اکوسیستم متصل را برای سازگاری و عملکرد بهتر ارائه می دهند. با یک سیستم هوشمند در آپارتمان هوشمندسازی شده‌ی خود، بلندگوهای تعبیه شده و نورهای RGB را می‌توان به هم متصل کرد و تجربه‌های یکپارچه سرگرمی را در آپارتمان هوشمند امکان‌پذیر کرد. موسیقی را می توان از طریق بلوتوث تلفن و یا حتی از کنترل {تاچ} پنل نیز پخش و مدیریت کرد.

 

چرا هوشمندسازی آپارتمان را انتخاب کنیم؟

  • ساده کردن کارها و کنترل از راه دور بر محل زندگی شما، می تواند زندگی روزمره را به طور قابل توجهی ساده‌تر کند و زمان بیشتری برای انجام کارهای شخصی به شما بدهد.
  • ویژگی صرفه جویی در انرژی، نه تنها اثرات منفی زندگی بر محیط زیست را کاهش می دهد، بلکه منجر به صرفه جویی در هزینه در دراز مدت نیز می شود.
  • اقدامات امنیتی پیشرفته، به خصوص زمانی که از خانه دور هستید، آرامش خاطر بالایی را برای شما فراهم می کند.
  • با پیشرفت تکنولوژی، داشتن یک آپارتمان هوشمند ممکن است ارزش فروش مجدد ملک شما را افزایش دهد.
  • آپارتمان‌های هوشمند امکان سفارشی‌سازی را با سبک زندگی شما فراهم می‌کنند و تجربیات شخصی‌سازی شده متناسب با ترجیحات شما را ارائه می‌دهند.

 

 

ملاحظات پیش از هوشمندسازی آپارتمان

با این حال، برخی از ملاحظات وجود دارد که باید هنگام نصب تجهیزات هوشمند سازی آپارتمان در نظر داشت:

  • راه اندازی یک آپارتمان هوشمند ممکن است نیاز به سرمایه گذاری اولیه‌ی بالایی در دستگاه ها و نصب داشته باشد. به همین دلیل شرکت های تولیدی داخلی سالهاست با تولید تجهیزات ایرانی، گامی بزرگ در زمینه‌ی هوشمند سازی خانه برداشته اند.
  • اطمینان از سازگاری و اتصال دستگاه ها گاهی اوقات چالش برانگیز است. مراقب این موضوع باشید. تنها راه درک بهتر آن، مشاوره با متخصصین شرکتهای معتبر در این زمینه است.

 

سخن نهایی

تجهیزات هوشمندسازی آپارتمان از خانه هوشمند کوباکو، شرکت تولیدی و دانش بنیان با 14 سال سابقه و بیش از 3000 پروژه هوشمند سازی شده، نه تنها آسایش بالا و امنیت پیشرفته ای را برای آپارتمان به ارمغان می آورند، بلکه از لحاظ فناوری و کیفیت نیز با استانداردهای جهانی و اروپایی رقابت می‌کنند و گاهی حتی می‌توانند از نظر قیمتی، گزینه‌ای بسیار مناسب‌تر باشند.

به طور کلی، یک آپارتمان هوشمند می‌تواند تجربه‌ی زندگی شما را با ارائه‌‌ی آسایش مثال زدنی، کارایی بسیار بالا، امنیت و اتصال پیشرفته و کاهش مصرف انرژی و هزینه های مصرفی شما افزایش دهد،

امتیاز شما
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.