هزینه اتوماسیون خانگی چقدر است؟

فهرست مطالب و عناوین
هزینه اتوماسیون خانگی چقدر است؟

هزینه اتوماسیون خانگی چقدر است؟ در این مقاله به قیمت اتوماسیون خانه می‌پردازیم و عوامل موثر بر آن را با یکدیگر به طور کامل بررسی می‌کنیم. برای استعلام قیمت آنلاین خانه هوشمند و مشاوره با کارشناسان کوباکو می‌توانید از راه های درج شده در زیر با ما در تماس باشید.

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

هزینه اتوماسیون خانگی چقدر است؟

هر روز در زندگی ما با پیشرفت تکنولوژی، امکانات جدیدی اضافه می‌شوند. یکی از این امکانات، اتوماسیون خانگی و تجهیزات هوشمند سازی است که به ما اجازه می‌دهد تا از طریق استفاده از دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمند، به بهبود کیفیت زندگی خود بپردازیم. با این حال، همواره سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این همه تسهیلات و امکانات هزینه‌های خود را ارزشمند می‌کنند یا خیر؟

برای بررسی هزینه اتوماسیون خانگی، بهتر است ابتدا به تعریف آن بپردازیم. با توجه به این که این مقاله به طور تخصصی به بررسی مفهوم اتوماسیون خانگی، عوامل موثر بر هزینه‌ی آن و همچنین مزایا و امکانات مختلف آن می‌پردازد، در صورتی که نیاز به استعلام قیمت سریع داشته و یا به مشاوره‌ی تلفنی نیاز دارید، همین حالا می‌توانید با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

” هزینه اتوماسیون خانگی یا همان قیمت خانه هوشمند در شرکت تولیدی دانش‌بنیان کوباکو برای پکیج‌های مختلف به صورتی کاملاً رقابتی و با کیفیت بسیار بالا برای شما عزیزان تعبیه شده تا بتوانید با خیالی آسوده و با صرف هزینه‌ای معقول، به آینده‌ای سرشار از آرامش نزدیک تر شوید.

امکاناتی مثل استعلام قیمت آنلاین و محاسبه هزینه‌ی پکیج‌های هوشمندسازی، با جستجو در وبسایت ما در دسترس شما هستند و می‌توانید پروژه‌های اجرا شده توسط کوباکو را در شهر یا محله‌ی مورد نظر خود را نیز از صفحه‌ی پروژه ها مشاهده کنید. “

 

شاید این سوال مطرح شود که مگر فناوریها و مفاهیمی همچون اتوماسیون خانگی، خانه هوشمند و سیستمهای مدیریتی ساختمان (BMS) با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند؟ در واقع، می‌توان گفت که این سه مفهوم به طور کاملا موازی و با هدفهای مشترک در حال حرکت به سمت آینده هستند و به طور کلی یک مفهوم مشترک هوشمندسازی را می رسانند.

این که میزان هزینه ای که باید برای به دست آوردن این فناوری ها صرف شود به چه صورت محاسبه می گردد، به برخی موضوعات بستگی دارد که تعدادی از آن‌ها عبارتند از متراژ و ابعاد یک واحد (تعداد اتاق و خواب نیز یک فاکتور مهم محسوب می‌شود.)، کاربری پروژه (اداری، تجاری، مسکونی یا ویلایی) و نوع سیستم ها و تعداد تجهیزاتی که باید به کار برود؛ همچنین این که سیم کشی خانه به چه صورت انجام گرفته (عادی یا هوشمند) و تعداد واحدی که در هر پروژه به ما سپرده می‌شود نیز نقش به‌سزایی در قیمت اتوماسیون خانه دارد.

 

قیمت اتوماسیون خانه

 

اتوماسیون خانگی چیست؟

اتوماسیون خانگی یا Home Automation در واقع مفهومی کامل‌تر و دقیق‌تر به نسبت خانه هوشمند یا هوشمندسازی محسوب می‌شود و به نوعی بازه‌ای کلی از ارتباطات هوشمند و غیرهوشمند بین دستگاه‌های مختلف در خانه برای بهینه سازی کیفیت زندگی ساکنین است. در واقع، عبارت “خانه هوشمند” به دستگاه های اتوماسیون خانگی اطلاق می شود که به اینترنت دسترسی داشته باشند.

در تعریف مربوط به اتوماسیون خانه آمده که:

 

اتوماسیون خانگی یا Domotics، استفاده از سیستمهای اتوماسیون ساختمان (BAS یا همان BMS) برای یک خانه است. یک سیستم اتوماسیون خانگی، ویژگی‌های خانه مانند روشنایی، آب و هوا، سیستم‌های سرگرمی و لوازم خانگی را نظارت و/یا کنترل می‌کند. این فناوری همچنین ممکن است شامل سیستمهای مربوط به امنیت خانه مانند کنترل تردد و دسترسی و سیستم های هشدار نیز باشد.

 

بنابراین، می‌توان تاریخچه‌ی اتوماسیون خانگی را پیش از ورود دستگاه‌های هوشمند (ارتباط موثر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی) و حتی قبل تر از آن و اختراع دستگاه‌هایی همچون ماشین‌های لباسشویی و… دانست.

مفاهیم مربوط به این فناوری در طی چند سال اخیر با پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی و همچنین هوش مصنوعی، دستخوش تغییرات کم و بیش شده؛ اما موضوع اصلی این است که اتوماسیون خانگی در بطن خود همچنان به دو مسئله و دغدغه‌ی مهم پایبند مانده و آن هم ایجاد آرامش و آسایش برای ساکنین و سپس، صرفه جویی در مصرف انرژی ست.

 

 

مزایای اتوماسیون خانگی

استفاده از سیستم های هوشمند به میزان زیادی در آسایش و آرامش افراد تاثیر گذار است، به امنیت و حریم خصوصی کمک می کند و همچنین موجبات آسایش و آرامش ساکنین خانه و ساختمان و در نتیجه، ارتقای سطح کیفی زندگی می شود. در زیر، این موارد را در با هم بررسی می‌کنیم:

 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

سیستم‌های هوشمند می‌توانند مصرف انرژی در خانه را بهینه کنند و باعث صرفه‌جویی در قبض‌های آب و برق و گاز شوند. گفتنی ست که اتوماسیون خانه به صورت مستقیم بر روی صرفه جویی انرژی تاثیر زیادی دارد اما در ادامه، نوع مصرف شما و استفاده ای که از سناریوها و سیستمها دارید می تواند با درصد بالایی به صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه، کمتر شدن هزینه‌ی سرورها کمک کند.

 

امنیت

هزینه اتوماسیون خانگی در بررسی مواردی مثل امنیت و حفظ حریم خصوصی خانه به شدت کارایی دارد. دستگاه‌های امنیتی هوشمند می‌توانند خانه را از راه دور نظارت کرده و احتمال رخ دادن حوادث را کاهش دهند.

همچنین، در صورتی که مشکلات امنیتی همچون ورود افراد غیرمجاز به خانه و یا مسائلی همچون آتش سوزی، نشت آب و… رخ داد، این سیستم ها با اطلاع رسانی به شما و در صورت تنظیم، به خدمات اورژانسی مثل آتش نشانی نیز اطلاع می دهند تا حتی در صورت نبود شما در خانه، از خسارت جبران ناپذیر تا حد ممکن جلوگیری کرد.

 

راحتی و کارایی

اتوماسیون خانگی باعث سهولت در انجام وظایف و امور روزمره می‌شود و زمان بیشتری را برای انجام فعالیت‌های شخصی ایجاد می‌کند. به همین دلیل، می‌توانید با خیالی آسوده به انجام کارهای شخصی خود برسید بدون این که نگران این باشید که ممکن است یکی از کارهای خانه‌ی شما به درستی انجام نشود.

 

 

محاسبه هزینه اتوماسیون خانگی

قیمت اتوماسیون خانه بر اساس معیارهایی محاسبه می‌شود که هر یک از آن ها با توجه به سلیقه و نوع فعالیتی که در خانه مد نظر شماست هزینه ها و قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت. در زیر به عوامل دخیل در این محاسبه می‌پردازیم.

 

هزینه‌های خرید تجهیزات

یکی از هزینه‌های اصلی در راه‌اندازی اتوماسیون خانگی، هزینه‌های خرید تجهیزات هوشمند است. دستگاه‌های هوشمند، حسگرها، و دستگاه‌های کنترلی قابل برنامه‌ریزی از جمله این تجهیزات هستند. این هزینه‌ها بسته به نوع و تعداد تجهیزات مورد استفاده، میزان پوشش خانه و نوع فناوری به کار رفته، متغیر است.

 

هزینه‌های نصب و راه‌اندازی

پس از خرید تجهیزات، هزینه نصب و راه‌اندازی نیز مهم است. این هزینه شامل هزینه‌های نصب دستگاه‌ها، اتصال به شبکه برق و اینترنت، و برنامه‌ریزی اولیه سیستم می‌شود. نیاز به تخصص فنی برای این فرآیند، نقش مهمی در افزایش یا کاهش این هزینه دارد و در مورد مهارت نصاب تجهیزات باید دقت لازم را داشت.

 

هزینه‌های نگهداری و به‌روزرسانی

اتوماسیون خانگی مانند هر تکنولوژی و فناوری دیگری نیازمند به‌روزرسانی و نگهداری است. هزینه‌های مربوط به نگهداری تجهیزات، اطلاعاتی که باید محافظت شوند و به‌روزرسانی نرم‌افزارها، می‌تواند بار مالی را افزایش دهد. به همین دلیل است که شرکتهای مطرح تولیدکننده همگی ضمانت خدمات پس از فروش را دارند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.