سیستم امنیتی خانه هوشمند

فهرست مطالب و عناوین
سیستم امنیتی خانه هوشمند

سیستم امنیتی خانه هوشمند کوباکو با همراهی سیستم اعلام سرقت خانه هوشمند و 5 ویژگی و تجهیزات اصلی خود، یکی از روش‌های مهم در حفظ حریم خصوصی و امنیت شما به شمار می رود. در ادامه شما را با مبحث امنیت و حریم خصوصی خانه هوشمند و سیستم امنیتی آن بیشتر آشنا می‌کنیم. همراه مجله‌ی کوباکو باشید….

 

سیستم امنیتی خانه هوشمند چیست؟

ابتدا ویدیوی معرفی کوتاه این سیستم را (که از تجهیزات و امکانات هوشمند سازی اصلی در خانه هوشمند کوباکو است) با یکدیگر مشاهده می‌کنیم:

 

 

امنیت و حفظ حریم خصوصی در خانه، خصوصاً در یک خانه‌ی هوشمند سازی شده، یکی از پایه‌های اساسی و یکی از مهمترین نیازهای کاربران سیستمها و تجهیزات هوشمندسازی است. سیستم امنیتی در واقع به کاربر خانه هوشمند کمک می‌کند تا در صورت عدم حضور در خانه، بتواند از راه دور و از هر جای دنیا امنیت و حریم شخصی خانه‌ی خود را تحت نظر داشته باشد و با خاطری آسوده از خانه خارج شود.

سیستم امنیتی هوشمند به طور یکپارچه با تعریف سناریوهای مختلف و با استفاده از اپلیکیشن خانه هوشمند به دیگر تجهیزات هوشمند خانه متصل شده و در صورت ورود افراد غیرمجاز به خانه، تدابیر امنیتی تعریف شده به دقت اجرا می شوند.

 

سیستم امنیتی و اعلام سرقت خانه هوشمند

در سیستم خانه هوشمند کوباکو و در هنگام استفاده از اپلیکیشن کوباکو و در زمان خروج از ساختمان، با فعال کردن سناریوی خروج (که از سوی شما شخصی‌سازی شده است) سیستم امنیتی و اعلام سرقت نیز فعال می شود.

با استفاده از سنسورهای حرکتی مختص سیستم روشنایی هوشمند، می‌توان به سادگی و بدون صرف هزینه اضافی وجود اشخاص غیر مجاز در داخل ساختمان را شناسایی کرده و تدابیر امنیتی مناسب اتخاذ گردد.

ویژگی های سیستم امنیتی خانه هوشمند و سیستم اعلام سرقت خانه هوشمند عبارتند از:

  • دارای باتری پشتیبان به منظور عملکرد سیستم در صورت قطع برق
  • کنترل سیستم اعلام سرقت از طریق ریموت کنترل، کلید سناریو، پنل اصلی و سایر تجهیزات ارتباطی
  • اطلاع رسانی به ساکنین از طریق آژیر، ارسال پیامک همگانی و تماس تلفنی در صورت ورود غیر مجاز
  • امکان فعال و غیر فعال کردن هر یک از زون ها در صورت لزوم
  • شبیه سازی حضور در سناریوی خروج با روشن و خاموش کردن تصادفی روشنایی ها، باز و بسته کردن پرده ها و حتی روشن و خاموش کردن سیستم صوتی

 

مشاوره و بازدید رایگان از پروژه

چرا برای سیستم‌های هوشمندساز خارجی هزینه‌های گزاف بپردازید؟ کوباکو اولین تولیدکننده‌ی داخلی تجهیزات هوشمندسازی از سال 1388 با کامل‌ترین سبد محصولات در بازار و با بیش از 3000 واحد هوشمندسازی شده، برای مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در خدمت شماست. کافی‌ست همین حالا نام و تلفن خود را در باکس زیر وارد کرده یا با تلفن 02188850534 تماس بگیرید.

 

ویژگی‌ها و تجهیزات سیستم امنیتی

 

1) دوربین های مداربسته

نظارت بر دوربین مدار بسته در خانه هوشمند کوباکو از طریق شبکه‌ی هوشمند انجام می شود؛ به این صورت که برای نمونه، تصاویر پارکینگ و یا همه ی مشاعات، روی تاچ پنل یا گوشی موبایل و یا هر مانیتور دیگری در ارتباط با ساختمان هوشمند قابل مشاهده است.

 

2) دزدگیر

یکپارچگی موضوعی بسیار مهم در یک سیستم هوشمند است. بر این مبنا، استفاده از همان سنسورهایی که بر اساس “حرکت” برای کنترل سیستم روشنایی هوشمند استفاده می‌شوند، برای سیستم امنیتی دزدگیر به کار می‌روند.

 

3) سیستم ایمنی قطع و وصل آب و برق و گاز

کنترل قطع و وصل شدن آب، برق و یا گاز از طریق نصب یک شیر برقی در یک نقطه از مسیر کانال کشی (از جمله در ورود شبکه به ساختمان) و همچنین کنترل نشت آب یا گاز انجام می شود.

به این منظور برای مثال سنسور نشت گاز که در ارتفاع 30 سانتی متری بالای یک دیوار نصب می شود، می تواند به کاربر پیغام دهد و از این طریق شیر اصلی گاز بسته شود.

 

4) باز و بسته کردن پرده برقی ها و پنجره ها

همچنین امکان باز و بسته کردن پرده برقی ها و پنجره ها (بر اساس قابلیت برنامه ریزی عملکردها) در جهت برقراری جریان هوا و یا کنترل دید از بیرون و داخل ساختمان توسط برنامه‌ی سیستم هوشمند سازی که روی گوشی موبایل و یا هر مانیتور دیگری قابل نصب و استفاده است، برای کاربر وجود دارد.

 

5) شبیه ساز حضور

 

 

این آپشن در واقع یکی از پتانسیل های برنامه ی هوشمندسازی یک ساختمان است که بنا بر خواسته و برنامه ریزی کاربر، با فعال کردن سناریوی خروج (و پیرو آن: فعال کردن دزدگیر) فعال می شود.

به این ترتیب در طول زمان عدم حضور افراد در ساختمان/خانه سیستم روشنایی (لامپ ها) به گونه ای تصادفی و نامنظم خاموش و روشن می شوند که گویی ساکنین در ساختمان حضور دارند.

 

6) میکروفون انتقال صدای محیط

میکروفون متصل به ماژول هوم سنتر در خانه هوشمند کوباکو، یکی از امکانات جدید سیستم امنیتی هوشمند این شرکت تولیدی دانش‌بنیان است که به کاربران این امکان را می دهد تا در صورت ورود غیرمجاز افراد به خانه، از راه دور و با استفاده از تلفن همراه بتوانند صدای محیط را دریافت کنند.

 

جمع بندی | چرا سیستم امنیتی هوشمند کوباکو؟

در ابتدای مقاله درباره‌ی مزایا و ویژگی‌های سیستم اعلام سرقت و امنیتی هوشمند برای شما گفتیم و سپس به بررسی تجهیزات و سیستمهای تعبیه شده توسط خانه هوشمند کوباکو در این سیستم پرداختیم.

در صورتی که قصد هوشمندسازی خانه‌ی خود را دارید، حتماً باید امکانات امنیتی را مد نظر خود داشته باشید. یک خانه‌ی هوشمند، تنها زمانی به معنای واقعی کلمه هوشمند می‌شود که بتواند به درستی و با همکاری تجهیزات مختلف درون خود، از ورود بدون اجازه و تجاوز به حریم خصوصی یا سرقت اموال شما جلوگیری کند.

برای ارسال درخواست مشاوره و بازدید از پروژه به صورت رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید: 02188850534

 

5/5 - (2 امتیاز)
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.