بهترین خانه هوشمند ایران کدام است؟

فهرست مطالب و عناوین
بهترین خانه هوشمند ایران

اگر درباره تجهیزات هوشمندسازی بدانید، متوجه هستید که تا چه حد می توانند آینده نگرانه و جلوتر از زمانه باشند و ما را به سوی رویای یک خانه تمام هوشمند واقعی ببرند. اما وقتی صحبت از یک منطقه و بومی سازی تکنولوژی می شود، این قضیه کمی پیچیده تر و متفاوت تر است. در این نوشته به سراغ معرفی و تعریف بهترین خانه هوشمند ایران که مطابق با سلیقه‌ی افراد مختلف است می رویم. در ادامه همراه مجله‌ی کوباکو باشید.

 

ویژگیهای بهترین خانه هوشمند ایران

در این مقاله قصد داریم درباره‌ی بهترین خانه هوشمند ایران با شما صحبت کنیم. وقتی بحث از خانه هوشمند بومی سازی شده برای یک کشور خاص می شود، گر چه پایه‌ی فناوری تغییرات خاصی نمی کند و شاهد المان های اساسی مشابه هستیم، اما مسلماً با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی و همچنین سبک زندگی و فرهنگ مردم یک کشور، حداقل نوع استفاده از تجهیزات مختلف متفاوت خواهد بود.

یک خانه هوشمند به سبک ایرانی باید بتواند نسبت به نیازها و سلایق مختلف در جامعه‌ی ایرانی انعطاف پذیر باشد. درست است که همه به یک زبان صحبت می کنیم و تا حدی در بخش های پایه ای فرهنگ خود یکسان هستیم؛ اما در جای جای کشور ما، فرهنگ های مختلف و شرایط جوی متفاوتی وجود دارد که هر کدام برای خودشان، مردمانی با فرهنگ و رفتار خاص و یک سبک زندگی مجزا دارد.

به همین دلیل، در صورت فراگیر شدن استفاده از فناوری هوشمند سازی، همواره باید به طوری این فناوری را گسترش دهیم که بتواند با توجه به موارد گفته شده، نیاز افراد را به درستی تامین کند و پاسخگوی تقاضای کاربر باشد.

یکی از اعمال حیاتی و بسیار مهم که می تواند پایه و اساس بهترین خانه هوشمند ایران باشد، بومی سازی محصولات و تجهیزات است. اما سوال اینجاست که بومی سازی چیست؟ در ادامه به این مسئله بیشتر می پردازیم.

 

تعریف کلی بومی سازی

محلی‌سازی یا بومی سازی در فناوری به تطبیق نرم‌افزار، وب‌سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی و سایر محتوای دیجیتالی برای مطابقت با ترجیحات، هنجارهای فرهنگی و زبان یک منطقه خاص یا مخاطبان هدف اشاره دارد. بومی سازی شامل اصلاح محصول برای دسترسی بهتر و مرتبط کردن آن برای کاربران در مکان های جغرافیایی مختلف است.

برخی از جنبه های کلیدی بومی سازی در فناوری‌های مختلف عبارتند از:

  • ترجمه‌ی اصولی: یکی از اساسی ترین عناصر، ترجمه محتوا به زبانی ست که در منطقه‌ی مورد نظر صحبت می شود. ترجمه‌ی صحیح چیزی بیش از ترجمه‌ی کلمه به کلمه و تحت اللفظی بوده و مستلزم درک ظرایف فرهنگی، عبارات و اصطلاحات و حصول اطمینان از مناسب بودن متن از نظر زبانی و زمینه‌ای است.
  • انطباق فرهنگی: فراتر از زبان، تفاوت های فرهنگی هستند که می توانند به طور قابل توجهی بر تجربه‌ی کاربر تأثیر بگذارد. تطبیق نمادها، رنگ ها، تصاویر و حتی عملکردها برای همسویی با هنجارها و ترجیحات فرهنگی مقصد بسیار مهم است. برای مثال، حتی یک ایموجی یا حرکت دست که در یک فرهنگ رایج و قابل قبول است، ممکن است در فرهنگ دیگر توهین آمیز یا بی معنی باشد!
  • فرمت تاریخ و زمان: مناطق مختلف از فرمت های تاریخ و زمان متفاوتی استفاده می کنند؛ مثلاً در ایالات متحده، تاریخ به صورت MM/DD/YYYY نوشته می شود. در حالی که در بسیاری از کشورها، به صورت DD/MM/YYYY نوشته می‌شود. تطبیق این موضوع با توجه به ترجیحات مخاطب هدف، بخش مهمی از بومی سازی است.
  • پارامترهای اندازه گیری عددی: برخی از مناطق، از سیستم متریک (متر، کیلومتر، گرم و کیلوگرم) برای اندازه گیری استفاده می کنند؛ در حالی که برخی دیگر، از واحدهای امپریال (اینچ، فوت، پوند) استفاده می کنند. تطبیق نرم افزار یا برنامه برای نمایش اندازه گیری ها در سیستمِ ترجیحیِ مخاطبِ هدف، برای قابلیت استفاده‌ی درست ضروری است.
  • قوانین و مقررات: پایبندی به قوانین و مقررات محلی بسیار مهم است. به عنوان مثال، قوانین حفظ حریم خصوصی (مانند GDPR در اروپا) ممکن است به اقدامات خاصی برای حفاظت از داده ها نیاز داشته باشد که در یک برنامه نیازی به رعایت آن ها نیست.
  • تست و تضمین کیفیت: آزمایش دقیق در بازار هدف نیز یک اقدام حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که نسخه‌ی بومی‌سازی شده به صورت یکپارچه کار می‌کند و هیچ مشکلی در رابطه با ترجمه، عملکرد یا قابلیت استفاده ندارد.

 

خانه هوشمند ایده آل ایرانی

با توجه به تعاریف بالا، بیایید یک بار دیگر با جزییات به تعریف بهترین خانه هوشمند ایران بپردازیم:

 

” یک خانه هوشمند ایران خانه ای است که در آن تجهیزات و فناوریهای هوشمندسازی به صورت یکپارچه و در ارتباط با یکدیگر فعالیت داشته تا بتوانند آرامش خاطر را برای ساکنین، با توجه به فرهنگ و سلیقه‌ی خاص خودشان، به ارمغان بیاورد. “

 

برخی از ویژگی‌هایی که یک پروژه‌ی هوشمند سازی (خانه، آپارتمان، واحد اداری/تجاری و یا ویلا) می تواند داشته باشد عبارتند از:

 

روشنایی هوشمند

یکی از پایه ای ترین و شاید یکی از مولفه های اصلی شناخت یک خانه‌ی هوشمند، سیستم روشنایی و کنترل چراغ ها و نور خانه است. به دلیل این که نور به صورت کاملا محسوسی بر روی ظاهر خانه و طراحی تاثیر دارد، روشن و خاموش شدن چراغ ها به صورت هوشمند توسط حسگرها، اپلیکیشن خانه هوشمند، سناریوهای از پیش تعیین شده و یا تاچ پنل و کلید لمسی، توجه افراد را در هنگام ورود به خانه جلب می کند.

 

سیستم صوتی

در وهله‌ی دوم، صدایی که به گوش ساکنین و یا میهمانان می رسد نیز می تواند تاثیر بسزایی در شناخت بیشتر آن ها از سیستم های هوشمند داشته باشد. اینجاست که سیستم صوتی هوشمند وارد عمل شده و اسپیکرهای تعبیه شده در خانه با کمک راهکارهای کنترل سیستم هوشمند (اپلیکیشن، ریموت کنترل و تاچ پنل) می توانند صدای موسیقی را به تفکیک در هر اتاق و هر بخش از خانه طنین انداز کنند.

همچنین سیستم صوتی می تواند به راحتی با سیستم روشنایی ارتباط برقرار کرده و اصطلاحاً حالت رقص نور را ایجاد کند که همان کنترل هوشمند نور به وسیله‌ی صداست.

 

سیستم امنیتی پیشرفته

یکی از برترین مزیت های بهترین خانه هوشمند ایران به نسبت دیگر خانه های سنتی کشور می تواند همین سیستم امنیتی باشد. سیستم امنیتی و دزدگیر یکی از پیشرفته ترین و مهمترین بخش های یک خانه هوشمند بوده و در واقع به شما این اطمینان خاطر را می دهد که علاوه بر زمانی که در خانه‌ی خود هستید، حتی زمانی که حضور ندارید نیز بتوانید خانه خود را نظارت کرده و در صورت نیاز و یا بروز هر مشکل، موارد را به فوریتهای اورژانسی اطلاع دهید.

 

سیستم سرمایشی|گرمایشی

این سیستم نیز همانطور که از اسم آن پیداست، وظیفه دارد تا با روشن یا خاموش کردن سیستم های تهویه مطبوع و یا سیستم های سرمایشی یا گرمایشی، بر اساس سلیقه و همچنین آب و هوای بیرون از خانه، برای شما فضایی ایده آل را فراهم سازد. این سیستم با استفاده از اپلیکیشن، تاچ پنل، کلیدهای ترموستات، ریموت کنترل های رادیویی و یا تعریف سناریوهای از پیش مشص شده، کار خود را انجام می دهد.

 

خانه هوشمند به سبک ایرانی با کوباکو

شرکت تولیدی و دانش بنیان خانه هوشمند کوباکو، با 14 سال سابقه در زمینه‌ی تولید تجهیزات کاملاً ایرانی و بیش از 3000 پروژه‌ی هوشمندسازی شده که از لحاظ کیفیت در رقابت با نمونه های اروپایی هستند، به همراه گارانتی 2 ساله‌ی تمامی تجهیزات تولید شده و 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش، سعی دارد تا با ارائه‌ی خدمات خود در زمینه‌ی هوشمندسازی، این فناوری را به یک استاندارد در خانه‌های ایرانی تبدیل کند تا همگی بتوانند با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه، بهترین خانه هوشمند ایران را داشته باشند.

امتیاز شما
استعلام قیمت هوشمند سازی
هوشمندسازی خانه و ساختمان با 10 سال ضمانت خدمات پس از فروش

دیگر مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال جدید رو هوشمند زندگی کن

به پاس قدردانی از زمانی که در اختیار ما قرار دادید، با ارسال مستقیم شماره‌ی خود از طریق فرم زیر برای کارشناسان ما، از خدمات مشاوره و بازدید رایگان از پروژه در بهار 1403 بهره‌مند شوید.