آموزش سیم کشی تجهیزات هوشمند

در این ویدیو به آموزش سیم کشی تجهیزات هوشمند شرکت خانه هوشمند کوباکو می‌پردازیم و درباره‌ی سیم کشی هوشمند بیشتر صحبت می کنیم. برای همکاری با شرکت یا دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

سیم کشی تجهیزات هوشمند

سیم کشی تجهیزات هوشمند شرکت خانه هوشمند کوباکو بسته به بستری که تجهیزات هوشمند سازی در آن تعریف و نصب می‌شوند تفاوت زیادی ندارد و اصول اجرایی سیم کشی هوشمند چه بر بستر هوشمند سازی KNX (تابلو برق متمرکز) و چه سیم کشی سنتی (برق توزیعی و کلیدهای رله‌ای) یکی بوده و مراحل یکسانی دارند.

 

مراحل سیم کشی هوشمند

اولین بخش از این آموزش، به نوع تجهیزات مورد نیاز بر اساس مولفه‌های ورودی و تجهیزات مورد نیاز پرداختیم. در ابتدا نوع کابلها بر اساس کابل ورودی، جریان مصرفی، تعداد و قطر رشته ها مشخص شده و سپس به بستن تابلوی برق می پردازیم.

سیم کشی تجهیزات هوشمند ابتدا از ورود برق 220 ولت تک فاز به یک کلید مینیاتوری 10 آمپر تیپ B در تابلو شروع می شود. سپس این جریان از کلید وارد یک منبع تغذیه می شود تا تبدیل به پیش فرض تجهیزات هوشمند سازی یعنی 24 ولت شده و برق تجهیزات را تامین کند. نکته مهم این است که برخی تجهیزات هوشمند سازی ممکن است به منبع تغذیه‌ی 12 ولتی نیاز داشته باشند تا به درستی کار کنند و دچار اختلال نشوند.

در صورتی که سیستم هوشمند به صورت تابلویی باشد، برخی ماژول‌های تابلویی همچون هوم سنتر، وای فای، آمپلی فایر و… وجود دارند که ولتاژ ابتدا به آن‌ها وارد می شود.

تمامی ماژولهای خانه هوشمند دارای رشته‌های مسی 0.6 2 زوج تلفنی فویل دار (یا شیلددار) یا کابل شبکه CAT5 یا CAT6 و مدل SFTP (ولتاژ مثبت 24 ولت، ولتاژ منفی، باس مثبت و باس منفی) برای اتصال هستند و به هیچ عنوان نباید از سیم های بدون فویل یا بدون شیلد استفاده کرد.

گفتنی ست که سیم و کابل تعریف شده در بالا صرفاً برای اتصال داخل تابلو نیست و این سیم ها به کلیدهای لمسی رله ای یا بدون رله در خارج از تابلوی برق هم می روند تا اتصال هوشمند به درستی شکل بگیرد.

 

” می توانید جزییات بیشتر و نحوه‌ی اتصال و سیم کشی تجهیزات هوشمند را در ویدیوی اول صفحه مشاهده کنید. “

 

تجهیزات سیم کشی مورد نیاز

  1. سیم برق: سیم برق مورد استفاده برای سیم کشی تجهیزات هوشمند باید دارای عایق مناسب باشد.
  2. کابل دیتا: کابل دیتا برای اتصال تابلوی برق هوشمند به تجهیزات هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. تجهیزات هوشمند: تجهیزات هوشمند مانند کلیدهای هوشمند، پریزهای هوشمند، و سنسورهای هوشمند.
  4. تابلوی برق هوشمند: تابلوی برق هوشمند برای کنترل تجهیزات هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. ابزار و تجهیزات سیم کشی: ابزار و تجهیزات سیم کشی مانند پیچ گوشتی، دریل و سیم لخت کن و….

 

نکات ایمنی (مهم)

لطفاً در هنگام سیم کشی تجهیزات هوشمند، نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

  • از سیم های مناسب برای سیم کشی استفاده کنید.
  • اتصالات سیم ها را به درستی انجام دهید.
  • از تجهیزات محافظتی مانند دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.
  • در صورتی که دچار مشکل شدید، از یک متخصص یا تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

ویدیوهای مرتبط

ثبت نام در کلاس‌های آموزشی حضوری کوباکو

در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های حضوری هستید، می‌توانید فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال کنید. همچنین می‌توانید از طریق تلفن 02188850534 نیز با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *